معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان گفت: مسئله پوشش و لباس مسئله ای نسبی است چراکه نوع پوشش در محل های متفاوت مختلف است؛ مسئله پوشش و پیشنهاد آن به مردم مسئله ارشادی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حمیدرضا طباطبائی در جریان نشست خبری گرامیداشت روز عفاف و حجاب که امروز به میزبانی استانداری اصفهان برگزار شد، گفت: وظیفه رسانه ها در هفته پیش رو اطلاع رسانی و پرداختن به مسئله فرهنگ شهادت است؛ بی شک با توجه به همتی که در بین جامعه وجود دارد تشییع شهدایی که در هفته پیش رو به خاک سپرده می شوند به شکلی با شکوه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هرچند که حاکمیت تلاش دارد تا نارسایی های موجود در مسئله حجاب و عفاف را اصلاح کند اما مردم نیز خود با گام هایی بلند به سوی جامعه ای امن تر و مطلوب تر حرکت خواهند کرد؛ اساسا ما با اعتقاد به برخورد ارشادی با رفتار های تند و سلبی موافق نیستیم چراکه ابتدا از خود مردم انتظار می رود تا فرهنگ حجاب و عفاف را تکریم کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: از این نظر که تامین اقتصادی و تامین ضروریات زندگانی مردم خود به ترویج فرهنگ حجاب کمک می کند سعی داریم ضمن تلاش برای حل معضلات اقتصادی و معیشتی فرهنگ حجاب و شهادت را تسری دهیم.

وی ادامه داد: مراسمی همچون مراسم تشیع شهدا و یا گرامیداشت روز عفاف و حجاب عمده کار از سوی سپاه و بسیج انجام خواهد شد و از دیگر سو برگزاری مراسم از سوی دفتر و شورای تبلیغات انجام می شود همچین  دستگاه های خدماتی به روال همیشه در جهت خدمت رسانی آماده خواهند بود.

عضو شورای اداری استانداری اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری توضیح داد: مسئله پوشش و لباس مسئله ای نسبی است چراکه نوع پوشش در محل های متفاوت مختلف است از طرفی با توجه به اینکه مسئله پوشش و پیشنهاد آن به مردم مسئله ارشادی است بنابراین تصمیم ما بر این است که مردم در انتخاب نوع پوشش آزاد باشند بنابراین با توجه به فهم توده های اجتماع نیاز نیست به آنها مسئله ای را دیکته کنیم.

وی ادامه داد: آزادی از مهمترین آرمان های انقلاب بوده است که با وقوع انقلاب اسلامی تا حدودی به آن دست یافتیم و همچنان در مسیر تحقق آن قرار داریم ؛ دخالت حاکمیت در مسئله عفاف و حجاب دخالتی ارشادی است.

عضو شورای تامین استانداری اصفهان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چرایی انجام برخی اقدامات از سوی رسانه ملی، گفت: همواره برنامه ریزی های صدا و سیما بر محور ترویج حجاب و عفاف بوده ه چند باید اذعان کرد که شورای نظارت در صدا و سیما همواره بر کیفیت برنامه های این رسانه نظارت دارد.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری گرامیداشت روز عفاف و حجاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار