استاندار گیلان گفت: ۳۰ هزار تن کالا از طریق خط ریلی به آذربایجان صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در کمتر از ۲ ماه از افتتاح خط ریلی آستارا - آستارا بیش از ۳۰ هزار تن کالا از طریق ۴۸۹ واگن به آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان از ۳ طریق ریلی، دریایی و زمینی با کشور آذربایجان در ارتباط است، افزود: از طریق خط ریلی آستارا - آستارا توسط ۱۸ واگن بیش از هزار تن کالا به کشور‌های مختلف ترانزیت و میزان ۴۳ هزار تن از طریق ۷۰۹ واگن واردات داشتیم.

استاندار رونق تولیدات گیلان و پیوند بخش بازرگانی با جمهوری آذربایجان را یکی از وظایف مدیران استانی عنوان و خاطرنشان کرد: گیلان ایستگاه و پل ارتباطی با جمهوری آذربایجان است و از بعد ملی وظایفی برعهده دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با توسعه سایت بارانداز ریلی موجود در آستارا و الحاق این محدوده به منطقه ویژه اقتصادی که پیشنهاد آن به دولت ارائه شده، تجار ۲ کشور ایران و آذربایجان از تسهیلات مدیریتی و معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

سالاری به وجود ظرفیت‌های مختلف برای توسعه روابط تجاری بین ایران و آذربایجان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت‌ها می‌توان در کارکرد‌های ملی و استانی نقش‌آفرینی کرد.

وی استفاده از فرصت موجود در خط ریلی آستارا - آستارا را گام نخست برای اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور شمال - جنوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده شاهد رونق بخش ترانزیت و درآمد‌های ملی از طریق این خط ریلی خواهیم بود.

استاندار گیلان بر لزوم فعال کردن تجارت بین ۲ کشور از طریق بازارچه مرزی تأکید کرد و گفت: پایانه مرزی موجود در آستارا با توجه به قدیمی بودن به بازسازی نیاز دارد که تصمیم‌های ملی در این خصوص نیز گرفته شده است.

سالاری تصریح کرد: مردم هر زمان که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ شاهد افزایش میزان اشتغالزایی و درآمد باشند به توسعه امیدوار می‌شوند.

 

انتهای پیام/ع

 

صادرات بیش از ۳۰ هزار تن کالا از خط ریلی آستارا - آستارا

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.