خط آهن آستارا-آستارا با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حسین عاشوری، رئیس کمیته حمل و نقل بین‌المللی راه‌آهن در حاشیه بازدید وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به همراه معاون راه آهن این کشور گفت: بارانداز راه آهن آستارا در جمهوری اسلامی ایران به مساحت 62 هکتار است که بخشی از این راه آهن اکنون زیربار عملیاتی قرار گرفته است و در دو سال آینده مجموعه بارانداز به‌صورت کامل ساخته می شود.

وی با بیان اینکه در این بارانداز سیلوهای نفتی، مخازن نفتی و انبارهای سرپوشیده پیش بینی شده است افزود: با پیگیری‌ها و مراودات خوب دو کشور امیدواریم بارانداز راه آهن آستارا- آستارا هر چه سریعتر تکمیل و افتتاح شود.

رئیس کمیته حمل و نقل بین المللی راه آهن با اشاره به افتتاح رسمی خط آهن آستارا - آستارا خاطرنشان کرد: این خط آهن رسماً با حضور روسای دو کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان با بیان اینکه با اجرای کامل دالان حمل و نقل شمال- جنوب توسط خط آهن آستارا-آستارا، گردش تجاری ایران و آذربایجان افزایش چشمگیری خواهد یافت، گفت: طرح کریدور حمل و نقل شمال- جنوب شامل حمل و نقل محموله‌ها از اروپای شمالی و از طریق خطوط روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران به کشورهای جنوب شرقی آسیا و بالعکس است.

انتهای پیام/اص

افتتاح رسمی راه آهن آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.