وزیر امور خارجه آمریکا دیدار روز ۱۶اُم ژوئیه بین دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین را برای واشنگتن سودمند دانست.

پمپئو: دیدار رئیس جمهور ترامپ با ولادیمیر پوتین، آمریکا را در جایگاه بهتری قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید برگزار شود زیرا این دیدار برای آمریکا سودمند خواهد بود.

پمپئو در حالی چنین اظهار نظری کرده است که پیش از این تنی چند از نمایندگان کنگره با اتهام زنی به 12 افسر اطلاعاتی روس برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هک شدن رایانه های کمیته ملی دموکرات ها، خواستار لغو دیدار سران واشنگتن و مسکو بودند.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز گفت: من اطمینان دارم دیدار رئیس جمهور ترامپ با ولادیمیر پوتین، آمریکا را در جایگاه بهتری قرار می دهد. بسیار مهم است که آنها با هم دیدار کنند.

برخی مقامات آمریکایی روز جمعه  با اتهام زنی به روسیه مدعی شدند مسکو با به خدمت گرفتن 12 افسر اطلاعاتی روس، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت کرده و شرایط را به سود دونالد ترامپ تغییر داده اند. این در حالی است که مسکو بارها ضمن رد این اتهامات، از آن به عنوان یک «نمایش شرم آور» یاد کرده است.

روز گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا  با انتشار چند پیام توئیتری ضمن اعلام آمادگی خود برای دیدار با پوتین، دولت اوباما را برای اتهام زنی به 12 افسر اطلاعاتی ارتش روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا محکوم کرد و نوشت: داستان هایی که شما درباره 12 روس شنیدید دیروز [پیشتر] در دولت اوباما رخ داد نه در دولت ترامپ. چرا آنها کاری برای آن انجام ندادند به ویژه هنگامی که گزارش شد رئیس جمهور اوباما در ماه سپتامبر بوسیله اف بی آی و پیش از انتخابات [در خصوص آن] مطلع شد؟

در حال حاضر، بسیاری از نمایندگان دو حزب اصلی آمریکا نسبت به پیامدهای دیدار سران آمریکا و روسیه ابراز نگرانی کرده اند. سناتور مک کین  با انتشار بیانیه ای در روز جمعه گفت: اگر رئیس جمهور ترامپ آمادگی پاسخگویی به پوتین را ندارد این نشست باید به زمان دیگری موکول شود.

روسای جمهور آمریکا و روسیه روز 16 ژوئیه [دوشنبه 25 تیر] در هلسینکی، پایتخت فنلاند دیدار می کنند.

انتهای پیام/

اظهارنظر پمپئو درباره دیدار سران آمریکا و روسیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار