مشاور سابق ترامپ اعلام کرد زمان آن فرا رسیده تا بوریس جانسون برای تصدی سمت نخست‌وزیری انگلیس با ترزا می به چالش برخیزد.

تلاش آمریکا برای کنار زدن ترزا می‌ و سپردن سکان هدایت انگلیس به بوریس جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو بنن، مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد زمان آن فرا رسیده تا بوریس جانسون برای تصدی سمت نخست وزیری انگلیس با ترزا می به چالش برخیزد.

استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ و یکی از بازیگران کلیدی در کمپین انتخاباتی وی در سال 2016 با بیان این مطلب اعلام کرد ترزا می از قابلیت های بزرگی برخوردار است ولی مطمئن نیستم وی رهبری مناسب برای برهه کنونی باشد.

بنن که خود در اوت سال 2017 از کاخ سفید اخراج شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا زمان آن فرا رسیده تا بوریس جانسون هدایت انگلیس را بر عهده بگیرد, گفت به اعتقاد من زمان آن فرا رسیده است.

بوریس جانسون که هدایت کمپین اصلی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در همه پرسی سال 2016 بر عهده داشت، روز دوشنبه بر سر استراتژی ترزا می که به اعتقاد وی موجب از بین رفتن رویای برکسیت می شود، از سمت وزیر خارجه استعفا داد. استعفای وی به همراه استعفای دیوید دیویس مذاکره کننده ارشد برکسیت تنها چند روز پس از آنکه ترزا می موفق شد حمایت کابینه را از راهبرد خود درباره برکسیت در نشستی در اقامتگاه خود در چکرز کانتی به دست آورد، دولت می را به دردسر انداخت.

بنن افزود اگر بوریس جانسون خوب توجه داشته باشد، نقطه عطف مورد نظر محقق شده است، توافقی که در چکرز کانتی به دست آمد همان نقطه عطف است و باید منتظر ماند و دید چه خواهد شد.

پیشتر نیز دونالد ترامپ در مصاحبه با نشریه سان که در مالکیت روپرت مورداک قرار دارد, مستقیما از راهبرد ترزا می برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا انتقاد کرد و ضمن تمجید از بوریس جانسون گفت وی نخست وزیر خوبی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار