ریگان با توجه به اینکه یکی از کانون های بحران کشور در زمینه گرد وغبار وفرسایش بادی است ؛اما هنوز بیمارستان این شهرستان با توجه به افزایش بیماران تنفسی در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان محسوب می‌شود که دارای محرومیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف می‌باشد.

ریگان با توجه به کانون بحران در کشور در زمینه گرد وغبار وفرسایش بادی می‌باشد، اما هنوز بیمارستان این شهرستان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

بیمارستانی که وزیر بهداشت ۶ ماه گذشته در سفر به شهرستان ریگان قصد افتتاح آن را داشت، اما به دلیل تکمیل نشدن آن را به تیر ماه موکول کرد.

شهرستان ریگان با وسعت بیش از ۸ هزار کیلومتر مربع وسعت وآخرین فاصله روستای آن با مرکز شهرستان بیش از ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد .

گرمای هوا و عقرب‌هایی که هر لحظه جان اهالی مناطق کوهستانی شهرستان ریگان را تهدید می‌نماید ودر این میان جان تعدادی را نیز گرفته است.

به دلیل نبود بیمارستان مادران بارداری که به دلیل بعد مسافت مناطق کوهستانی تا شهرستان واز شهرستان تا نزدیک‌ترین بیمارستان ۱۰۰ کیلومتری جان خود را از دست می دهند و یا در آمبولانس ها زایمان می کنند.

شهرستان ریگان به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی ریگان- چابهار همه روزه شاهد تصادفات منجر به جرح ویا فوت بوده که تسریع در روند اقدامات بیمارستانی می‌تواند جان بسیاری از شهروندان زخمی را نجات دهد.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ریگان که قرار بود ۶ ماه گذشته در این شهرستان افتتاح شود اما...

در این بین سکوت دست اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی شرق استان فوت کردن بیماران این منطقه را در پی داشته است.

بیمارستان ریگان هم اکنون همانند توپی است که در بین مسولین دانشگاه علوم پزشکی شرق استان پاس کاری می‌شود واما به نقطه هدف اصابت نمی‌کند .

شهرستان ریگان که که هر چند روزی یک بار گرد وغبار اهالی این منطقه را با مشکلات تنفسی فراوانی مواجه می‌نماید که این بیماران به ۱۰۰ کیلومتری از بیمارستان بم اعزام می‌شوند.

نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از روند بیمارستان ریگان گفت:  عمده کار‌های بیمارستان ۳۲ تختخوابی ریگان انجام شده و آماده بهره برداری است.

حبیب الله نیکزادی پناه اظهار کرد :متاسفانه در بهره برداری از این بیمارستان  بد قولی‌هایی صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه در سفر وزیر بهداشت قرار بود بیمارستان این شهرستان افتتاح شود، اما به دلیل تکمیل نشدن وعده ای ۶ ماهه همچنان بلاتکلیف است.

نماینده مردم شهرستان‌های بم ریگان فهرج ونرماشیر در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد زیادی از مراجعه کنندگان به بیمارستان پاستور شهرستان بم اهالی شهرستان ریگان می‌باشند.

نیکزادی پناه با اشاره به ازدحام در بیمارستان پاستور بم که تنها بیمارستان شرق استان است بیان داشت: ۴۰ درصد بیماران شرق استان مربوط به شهرستان ریگان می‌باشند .

وی خواستار تسریع در روند احداث بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ریگان شد .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شرق استان کرمان در سفر به شهرستان ریگان ودر بازدید از روند احداث بیمارستان ریگان عنوان کرد: بیمارستان ریگان نواقصی دارد که باید برطرف شوند وتا برطرف نشدن آن‌ها این بیمارستان راه اندازی نخواهد شد.

عباس زاده عنوان کرد: مشکل سیستم سرمایشی وگرمایشی وموتور خانه بیمارستان از جمله مشکلات بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ریگان می‌باشد.

وی تصریح کرد: در شرق استان کرمان ۸۰۰ تخت بیمارستانی برای بیماران  نیاز می باشد این در حالی است که اکنون ۳۰۰ تخت بیمارستانی در شرق استان وجود دارد.

رئیس بیمارستان ۳۲ تختخوابی ریگان اظهار کرد: اگر مابقی پروژه های باقی مانده از بیمارستان شهرستان را به مرکز بهداشت ودرمان این شهرستان واگذار نمایند بیمارستان ریگان زودتر از موعد مقرر راه اندازی خواهد شد.

فردین حشمتی با اشاره به اینکه در صورت واگذاری پروژه های نیمه تمام بیمارستان به شبکه بهداشت ، بیمارستان ریگان مهر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: مردم شهرستان ریگان نیازمند به خدمات رسانی بهتر می‌باشند که تمام تلاش ما راه اندازی بیمارستان این شهرستان می‌باشد.

فرماندار ریگان گفت: شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان می‌باشد که از نقاط حادثه خیز استان کرمان نیز است.

امین باقری عنوان کرد:گرما طوفان، سیل ،زلزله وحوادث جاده‌ای از جمله حوادثی می‌باشند که در این شهرستان رخ داده است ومردم شهرستان هر روز با گرد وغبار دست وپنجه نرم می‌کنند.

وی بیان داشت :یکی از ضروریت‌ها در شهرستان احداث بیمارستان  بود که تا کنون بیمارستان ریگان ۹۰ درصد رشد فیزیکی دارد.

فرماندار ریگان بیان داشت: ستاد معین اقتصاد مقاومتی در شهرستان ریگان بیش از ۴۰ میلیارد ریال جهت ساخت بیمارستان ریگان کمک نمود.

باقری افزود: در صورت راه اندازی نشدن بیمارستان شهرستان اهالی ریگان با مشکلات فراوانی در زمینه درمانی مواجه خواهند شد.

وی خواستار تسریع در روند بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان ریگان شد .

بیمارستان ریگان در دو طبقه وبا زیر بنای ۵ هزار متر مربع در جاده ترانزیت ریگان -چابهار احداث شده است .

ریگان با ۳۰۲ پارچه آبادی تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

گزارش از موسی ملائیان

انتهای پیام/ی

جان بیماران ریگانی در وعد‌های توخالی مسولین دانشگاه علوم پزشکی شرق استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار