نماینده مردم شرق استان از پیگیری های انجام شده برای اتصال خط راه آهن فهرج به چابهار خبر داد و گفت : با احداث این خط راه آهن 300 کیلومتر از فاصله ریلی کاسته می شود .

تلاش برای اتصال خط راه آهن فهرج به چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حبیب الله نیکزادی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان فهرج از پیگیری های انجام شده برای اتصال خط راه آهن فهرج به چابهار خبر داد و گفت : با احداث این خط راه آهن 300 کیلومتر از فاصله ریلی کاسته می شود .

وی افزود : موافقت ضمنی آن را گرفته ایم که راه آهن فهرج به چابهار وصل شود وی همچنین با اشاره به پیگیری صورت گرفته در زمینه خارج کردن بخش محروم نگین کویر از بن بست گفت : احداث جاده زاهدان به جاسک در دستور کار است و جاده ریگان به جاسک نیز درحال ساخت است که 200 کیلومتر زیرسازی آن درحال انجام است وی با اشاره به منطقه شاهرخ آباد و تپه های شنی بسیار زیبا و ریگ های یلان در این منطقه گفت : برای احیای قنات شاهرخ آباد 100 میلیون تومان هزینه شده و به دنبال این هستیم عشایری که درمنطقه فاقد زمین هستند در این منطقه سکونت پیدا کنند منطقه شاهرخ آباد، منطقه ای بسیار مساعد برای کشاورزی است و شن های زیبای یلان در این منطقه قرار دارند که منطقه ای مستعد برای شن درمانی، ریگ نوردی و گردشگری است .

وی همچنین از آسفالت یک راه از بخش نگین کویر به شهرستان ریگان خبر داد وی با اشاره به هجوم ریزگردها در این منطقه گفت : طرح مالچ پاشی پس از 13سال در منطقه شروع شده است و سال گذشته 2500 هکتار مالچ پاشی شده و امسال هم 4 هزار هکتار در برنامه داریم که باتوجه به وسعت زیاد کویر،قطره ای است در دریا .

وی همچنین افزود : اعتباری در زمینه شن های روان و ریزگردها گذاشته شده بود بعد از مصوبه مجلس این اعتبار اختصاص پیداکرد به خوزستان که هرچندگاهی ریزگردها و طوفان دارند اما ما یک سوم سال و به طور متوسط هفته ای دو روز با طوفان و ریزگردها روبرو هستیم .

وی در ادامه با اشاره به خشکسالی های مداوم منطقه بر صرفه جویی کشاورزان در مصرف آب تاکید کرد و راه های صرفه جویی درآب را برشمارد و گفت :یکی از راه های صرفه جویی در آب توسعه گلخانه هاست وی خواستار کارگروهی برای توسعه آبیاری تحت فشار ، دام و زراعت در شهرستان فهرج شد.

وی در ادامه از موافقت وزیر بهداشت و درمان بر 50 درصدی ورودی دانشگاه علوم پزشکی بم از جوانان بومی این منطقه خبر داد و گفت : وزیر بهداشت و درمان موافقت کردند 50 درصد ورودی های دانشگاه علوم پزشکی بم از جوانان این منطقه باشند وی افزود همچنین موافقتی گرفتیم که هرساله تعدادی از پزشکان عمومی برای تخصص بروند و برگردند به این منطقه .

وی افزود : عملیات تکمیل بیمارستان فهرج را به شدت دنبال می کنم که هرچه زودتر ساخته شود . وی افزود : اورژانس بیمارستان ریگان آماده بهره برداری است و پیگیر تکمیل دیگر بخش های آن هستیم . ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی بم درحال انجام است .

وی افزود: ساخت 90 پروژه را در شرق دنبال می کنم و تعدادی از آن ها آماده بهره برداری شده و ساخت تعدادی را داریم آغاز میکنیم که با تکمیل این پرژه ها یک تحول سیاسی، اقتصادی واجتماعی بزرگ در منطقه صورت خواهد گرفت .

وی همچنین به کشاورزانی که می خواهند نخلستان های خود را جوان کنند گفت : از نخل پیارم استفاده کنند . وی تصریح کرد : معاونت وزیر جهادکشاورزی قول داده پیارم را با قیمت ارزان در اختیار کشاورزان قرار بدهد . وی در ادامه خاطرنشان کرد : خرمای مضافتی بسیار خرمای لذیذ و مرغوبی است اما نسبت به سایر ارقام خرما انبارداری و حمل آن بسیار سخت است .

وی از کشاورزان خواست نخلستان های خود را توسعه ندهند و در مصرف آب صرفه جویی کنند و به دنبال این هستیم که آب شرب این 4 شهرستان را به سد نساء متصل کنیم با اجرای این طرح سالیانه 50 میلیون مترمکعب از آب های تحت الارضی صرفه جویی خواهیم کرد.

در این جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی مشکل ریزگردها و شن های روان و کمبود آب آشامیدنی در روستاها را از مهم ترین مشکلات روستاها بیان کردند .

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار