نماینده وزارت بهداشت گفت:از همه مسئولان جنوب کرمان به ویژه فرمانداران و شهرداران درخواست داریم تا در راه اندازی کانون‌های سلامت محلات همکاری لازم را داشته باشند.

راه اندازی کانون‌های سلامت محلات در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان دکتر حمید اخوان نماینده وزارت بهداشت در مجمع سلامت جنوب کرمان با اشاره به اهداف تشکیل مجامع سلامت در کشور گفت: در بحث سلامت، وزارت بهداشت و درمان سهم ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارد و مابقی این سهم را مردم به عهده می‌گیرند مردمی که در هر برهه‌ای یار دولت بوده اند.

وی افزود:در این بین نیاز است که ادارات و نهاد‌ها هم اعلام کنند برای مردم چه کار کرده اند بر این اساس تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت کشور منعقد شد و مسئولیت اجرای این تفاهم نامه به عهده استانداران و فرمانداران است.

وی با بیان اینکه فرمانداران مسئولیت دارند در مدت معینی از همه نهاد‌ها بخواهند کار‌هایی را که در زمینه ارتقای سلامت مردم انجام داده اند بیان کنند اگر درصد شاخص‌ها رشد داشته باشد، می‌تواند برای سایر نهاد‌ها الگو باشد، افزود: قبل از اینکه در منطقه‌ای بیمارستان بسازیم باید زیرساخت‌های عدم نیاز به بیمارستان را فراهم کنیم در بحث سلامت عمومی همه نهاد‌ها باید اقدامات خود را بیان کنند.

اخوان گفت: هدف اصلی ما از تشکیل مجامع راه اندازی کانون‌های سلامت است، تا کانون‌های سلامت محلات به کمک خیران بیایند و مردم برای سلامت خود کار کنند در این مسیر درخواست داریم همه مسئولان جنوب کرمان به ویژه فرمانداران و شهرداران ما را کمک کنند تا در کانون‌های سلامت محلات تحولی ایجاد کنیم و ره صد ساله را یک شب طی کنیم.

وی با اشاره بر لزوم مشارکت صدا و سیما در ترویج فرهنگ سلامت در جامعه تصریح کرد: باید خودمان برای سلامت خودمان گام برداریم خانواده شهدا و جانبازارن، ائمه جمعه خیر هستند و به بحث سلامت کمک می‌کنند این موضوع به ما این انرژی را میدهد که پر شورتر در این حوزه کار کنیم.

نماینده وزارت بهداشت در امور مجامع سلامت با بیان اینکه مردم در کانون‌های سلامت محلات برای سلامت خود و فرزندانشان گام بر می‌دارند، اظهار کرد: ائمه جمعه با توجه به تأثیرگذاری که در جامعه دارند در زمینه راه اندازی کانون‌های سلامت در جنوب کرمان به ما کمک کنید.
انتهای پیام/ح

کانون های سلامت محلات در جنوب کرمان فعال می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار