۱۰ هزار کودک در استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمد میرزایی مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: ۱۰ هزار نفر از کودکان استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

وی با بیان غیر بومی بودن اکثر کودکان خیابانی موجود در این استان افزود: طی چند مرحله این کودکان از سطح شهرها جمع‌آوری شدند اما متأسفانه مجدداً باز می‌گردند.

میرزایی اضافه کرد: هم اکنون  ۳۲ هزار معلول در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از آنان مستمری بگیر دائم هستند و ۶ هزار نفر آنان هم از خدمات مراکز توانبخشی استفاده می‌کنند.

وی با بیان وجود ۷۶ مرکز توانبخشی در استان گفت: سازمان بهزیستی به دنبال توانمندسازی سالانه ۱۰ درصد از مددجویان است و بر همین اساس سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان چهارمحال و بختیاری توانمند شدند.

میرزایی ادامه داد: از آنجا که سن طلایی ارزیابی شنوایی و بینایی کودکان از بدو تولد تا ۶ سالگی است، در همه بیمارستان‌های استان، امکانات غربالگری شنوایی وجود دارد.

وی افزود: در ۸۰ مهد کودک چهارمحال و بختیاری نیز طرح مصون سازی از مواد مخدر در حال اجرا می‌باشد.

۲۵ تیر به عنوان «روز بهزیستی و تأمین اجتماعی» و از ۲۳ تا ۲۹ تیر به عنوان «هفته بهزیستی» نامگذاری شده است که برنامه‌های امسال این هفته، با شعار «بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ف

توانمندسازی یک هزار و ۵۰۰ مددجوی بهزیستی

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار