طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل همزمان با ۱۳ استان، در چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُلبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل با شعار «گُلی نه از جنس شادی» امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ و در آیینی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و همزمان با ۱۳ استان، در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

این استان‎ها شامل البرز، مازندران، گیلان، گلستان، قزوین، اصفهان، یزد، کرمانشاه، آذربایجان غربی، لرستان، خوزستان، کرمان و بوشهر می‎باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین افتتاح این طرح، با بیان اهمیت اطلاع‌ رسانی و حساس‌ سازی مردم در مورد ماده اعتیاد‌ آور گل، خواستار توجه گسترده سازمان‌های مختلف به این کارزار گردید.

انوشیروان محسنی بندپی، پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری را از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی بیان و ابراز امیدواری کرد: با استفاده از تجربیات این کارزارها، حساسیت و اطلاعات گروه هدف نسبت به آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد افزایش و نرخ بروز و شیوع اعتیاد کاهش یابد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری هم در این برنامه اظهار داشت: کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف گل در چهار شهرستان شهرکرد، سامان، لردگان و بروجن در زمینه آگاه‌سازی مردم فعالیت می کند. 

محمد میرزایی افزود: این طرح در سطح شهرستان شهرکرد با برپایی سه ایستگاه سیار و دو ایستگاه ثابت اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع پوستر و بروشور، سخنرانی کوتاه و برپایی غرفه‌های اطلاع‌ رسانی در مورد عوارض مصرف این ماده از فعالیت‌های این کارزار می‌باشد.

به گفته میرزایی؛ مصرف ماده مخدر گل بعد از تریاک، رتبه دوم در کشور و استان را به خود اختصاص داده است.

همچنین در حاشیه این مراسم، رژه موتوری با نصب پوسترهای اطلاع رسانی، از میدان معلم شهرکرد تا اداره کل بهزیستی برگزار شد.

ماده مخدر گُل، ترکیبی از گیاه شاه‌دانه است که حشیش و ماری جوانا نیز نامیده می‌شود و در گروه مواد مخدر توهم زای طبیعی قرار دارد. این ماده با کم کردن سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز، موجب ایجاد حالت آرامش بخش در فرد می‌گردد.

انتهای پیام/ز

آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار