مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ماده مخدر گٌل، رتبه دوم مصرف بعد از تریاک در کشور و استان را دارد.

محمد میرزایی در حاشیه افتتاح طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد  اظهار داشت: این کارزار رسانه‌ای به مدت سه روز و با برپایی ایستگاه‎های ثابت و سیار، غرفه‌های اطلاع‌ رسانی و توزیع پوستر و بروشور جهت آگاه‌سازی مردم و جامعه هدف پیرامون موضوع، در چهار شهرستان شهرکرد، سامان، لردگان و بروجن اجرا می‌شود.

محمد میرزایی افزود: مصرف ماده مخدر گل هم اکنون بعد از تریاک، رتبه دوم را در کشور و استان به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: دسترسی آسان و سهولت در کشت این گیاه و تصور این که اعتیادآور نیست، از عوامل شیوع مصرف این ماده در جامعه و بویژه در بین نوجوانان و جوانان می‌باشد.

میرزایی ادامه داد: افزایش ضربان قلب، قرمز شدن چشم‌ها، خنده‌های بی‌ مورد، گیجی و عدم تمرکز، نقص در حافظه کوتاه‌ مدت و فراموشی، گوشه‌گیری و انزوا، افسردگی و بی انگیزگی از علایم اصلی مصرف گُل به شمار می‌رود.

اجرای طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل، روز گذشته شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ در آیینی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و همزمان با ۱۳ استان، در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

ماده مخدر گُل، ترکیبی از گیاه شاه‌دانه است که حشیش و ماری جوانا نیز نامیده می‌شود و در گروه مواد مخدر توهم زای طبیعی قرار دارد. این ماده با کم کردن سیستم انتقال پیام‌های عصبی در مغز، موجب ایجاد حالت آرامش بخش در فرد می‌گردد.

انتهای پیام/ز

کارزار رسانه‌ای پیشگیری از مصرف ماده مخدر گُل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار