معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان رضوی گفت: قیمت اقلام مختلف کالا‌های اساسی نسبت به میانگین قیمتی کشوری پایین‌تر است و طی ماه گذشته عمده این کالا‌ها روند نزولی داشته است.

قیمت کالا‌های اساسی در استان از میانگین کشوری پایین‌تر است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،قربان میرزایی افزود: به منظور مدیریت بازار طی این مدت در کنار تشدید کنترل‌ها و نظارت‌ها از سوی دستگاه‌ها و بخش‌های مربوطه تلاش شد نیاز مردم به بهترین شکل ممکن تامین شود و مشکلی از این نظر در استان با توجه به حجم قابل توجه زائر ومسافر تابستانی نداریم.

وی ادامه داد: فقط در سه ماهه امسال بالغ بر 5 هزار تن برنج وارداتی در استان به بازار تزریق شده است که در کنترل قیمت‌ها بسیار موثر بوده است.

معاون استاندار گفت: در راستای تامین مواد پروتئینی وگوشت مصرفی استان نیز 2 هزار و 812 تن مرغ منجمد و 282 تن گوشت گوساله و 873 تن تخم مرغ طی این مدت در کنار تولید معمول به بازار عرضه شده است.

میرزایی افزود:برای تامین و مدیریت نهاده‌های کشاورزی ودامی از جمله جو برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و علاوه بر برآورد‌ها برای تولید 300 هزار تن جو در استان که باید نسبت به خرید تضمینی آن اقدام مناسب و تصمیم گیری لازم در سطح ملی انجام شود هم اکنون برای ورود جو اقداماتی صورت گرفته و 15 هزار تن جو در حال حمل به استان است.

وی ادامه داد: در بحث میوه و تره بار هم با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفت و طی آن واحد‌های تولید کننده صیفی جات به سازمان میادین شهرداری معرفی شدند تا با عرضه مستقیم محصولاتی، چون سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، هلو، آلو و ... نیاز مردم را با قیمت پایین‌تر وکیفیت مناسب تامین کنند.

انتهای پیام//ف. ن.


قیمت کالا‌های اساسی در استان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار