رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: 750 کارشناس طی چندسال اخیر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستانها مشغول به اجرای طرح پهنه بندی شدند.    

750 کارشناس  مشغول پهنه بندی در دهستان ها هستندشهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛      در مراسم   افتتاحیه دوره های آموزشی، مهارتی كارشناسان مروج پهنه استان كرمانشاه  گفت:یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی به منظور افزایش تولید در واحد سطح، اجرای برنامه های آموزشی است.

شهبازی  بیان کرد: 750 کارشناس طی چندسال اخیر در مراکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستانها مشغول بکار شده اند و با توجه به اجرای طرح پهنه بندی که در آن هر کارشناس مسئول یک پهنه می باشد که باید به تمام کارهای کشاورزی آن پهنه رسیدگی کند، لازم است کارشناسان پهنه همانند یک پزشک عمومی در تمام زمینه های کشاورزی شناخت کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نقش کارشناسان پهنه در چندسال گذشته بسیار تاثیرگذار بوده است افزود: در این راستا میزان تولید گندم از 450 هزارتن به 750 هزارتن رسید همچنین در تولید کلزا از میانگین تولید 1و 2 دهم تن به 2و 4 دهم تن در هکتار رسیدیم در حالیکه ارقام همان ارقام بوده و زمین همان زمین و این ماحصل تلاش کارشناسان و انتقال مباحث آموزشی به کشاورزان بوده است.

 میثمی تبار مدیرکل دفتر آموزش کارکنان وزارت جهاد کشاورزی افزود: مهندسین کشاورزی هدایت گر کشاورزان هستند و لذا مهندسین باید توانمند و به روز باشند چرا که اگر توانمند نباشند راه درست را نمی توانند به کشاورزان نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: نقش کارشناسان پهنه همانند نقش اورژانس در کشاورزی است و باید همچون یک پزشک عمومی، اطلاعات کلی در تمام زیر بخش های کشاورزی را داشته باشند تا با مراجعه کشاورز بتوانند بصورت اورژانسی مشکل را حل کنند و در صورت نیاز فرد را به یک متخصص معرفی کنند.

میثمی تبار با بیان اینکه کشاورزی باید به کشاورز واگذار شود تصریح کرد: کشاورزان باید توانمند باشند تا کشاورزی اقتصادی شود و لازم است کشاورزان آموزش های لازم را فرا گیرند و هدف ما ارائه اموزش های اثر بخش است.

وی با بیان اینکه سهم آموزش در کشاورزی 25درصد است افزود: آموزش درست این اثر بخشی را افزایش می دهد و اعتقاد داریم که برای موفقیت بیشتر در کشاورزی باید برای آموزش بیشتر هزینه شود.

میثمی تبار با متفاوت دانستن این آموزش های مهارتی افزود: در این طرح هر کارشناس پهنه 8 مهارت را طی دو ماه بصورت عملی فرا گیرد یعنی هر مهارت در یک هفته و در پایان یک آزمون جامع شامل آزمون تئوری و علمی اخذ و درصورت قبولی گواهی دوره صادر می شود.

انتهای  پیام/ز

سهم آموزش در کشاورزی 25درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.