مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، از برداشت 19 هزار تن گندم از مناطق گرمسیری این شهرستان خبر داد و گفت: مراکزی برای خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تعیین شده است.

پاشا مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانغرب گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت : سطح زیر کشت گندم در فصل زراعی امسال را 23 هزار و 900 هکتار اعلام کرد .
وی گفت : از این میزان 12 هزار هکتار آن مربوط به مناطق گرمسیری و بقیه مربوط به مناطق سردسیری است.
مرادی افزود : به علت پراکنش نامناسب باران در فصل زراعی امسال ، 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم شهرستان گیلانغرب به طور صد درصد خسارت دید.
وی مجموع گندم برداشت شده در مناطق گرمسیری گیلانغرب در فصل زراعی سال گذشته را 27 هزار تن اعلام کرد.
مدیر جهادکشاورزی : با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق سردسیر گیلانغرب نیز آغاز شده و تا یک ماه آینده به پایان می رسد، پیش بینی کرد با توجه به وضعیت مطلوب مناطق سردسیری در مجموع امسال 35 تا 40 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد که با توجه به گستردگی منطقه ، 91 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم در نظر گرفته شده تا کارها با سهولت بیشتری انجام شود.
مرادی، در ادامه سطح زیرکشت کلزا در گیلانغرب را 151 هکتار ذکر کرد و گفت: با پایان یافتن کار برداشت کلزا در مناطق گرمسیری، در مجموع 120 تن از این محصول برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال زراعی گذشته پنج برابر رشد داشته است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

سطح زیرکشت گندم در شهرستان گیلانغرب

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.