در آستانه برگزاری نشست ناتو در بروکسل، دولت انگلیس از دو برابر شدن تعداد نیرو‌های انگلیسی در افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، دولت انگلیس اعلام کرد که قرار است تعداد سربازان این کشور در افغانستان را به دنبال درخواست اخیر دونالد ترامپ برای بهبود وضع امنیتی این کشور، دو برابر کند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است 440 سرباز دیگر را عازم افغانستان کند تا نیروهای افغان بتوانند با گروه های تروریستی طالبان و داعش مقابله کنند. با اعزام نیروهای انگلیس به افغانستان، تعداد کل نیروهای انگلیسی حاضر در این کشور به 1100 نفر خواهد رسید.

این نیروهای جدید قرار است در عملیات آموزشی ناتو برای آموزش نیروهای افغان و کمک به آنها حضور یابند. این نیروها در کابل مستقر خواهند شد و هیچ نقش عملیاتی نخواهند داشت. نیمی از این نیروها در ماه اوت و بقیه آنها در ماه فوریه سال آینده میلادی در افغانستان مستقر خواهند شد.

ترزا می با اعلام این خبر گفت: ما بار دیگر تأکید کردیم که زمانی که ناتو درخواست کند، انگلیس در اعزام نیروهای بیشتر به عملیات آموزشی افغانستان پیش‌قدم خواهد بود. ناتو امروز هم همانند گذشته از اهمیت زیادی برخوردار است و تعهد ما به آن همچنان پابرجاست.

دولت انگلیس این جزئیات را یک روز پیش از برگزاری نشست ناتو در بلژیک منتشر کرد؛ زیرا ممکن است ترامپ در این نشست همچنان درباره اینکه متحدان آمریکا هزینه های بیشتری را برای اقدامات دفاعی بپردازند، به بحث بپردازد.

ترامپ که سال گذشته میلادی اعلام کرده بود آمریکا هزاران سرباز دیگر را به افغانستان اعزام می کند، پیشتر از انگلیس و دیگر کشورهای عضو ناتو درخواست کرده بود تعداد نیروهایشان را در این کشور افزایش دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار