نایب رئیس فدراسیون کاراته گفت: ملی پوشان ما توانستند با تلاش خود و تمرینات منظم، کاراته ایران را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در آسیا و جهان معرفی کنند.

باقری: کمبود امکانات باعث توقف موفقیت‌های بانوان ما در مسابقات جهانی می‌شودافسانه باقری نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت تیم‌های ملی بانوان بیان کرد: خوشبختانه بانوان کاراته کا ما در تمام رد‌ه های سنی و در بخش کومیته و کاتا در سال‌های اخیر توانستند پیشرفت چشمگیری داشته باشند، اما کمبود امکانات سخت افزاری از مشکلات اصلی بانوان ما در مسیر رسیدن به المپیک توکیو می‌شود.

او ادامه داد: ملی پوشان ما توانستند با تلاش خود و تمرینات منظم، کاراته ایران را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در آسیا و جهان معرفی کنند.

باقری افزود: تمام کشور‌ها در حال سرمایه گذاری در رشته کاراته هستند تا در المپیک توکیو حضور موفقی داشته باشند و اگر ما می‌خواهیم که کاراته کاهای کشورمان بتوانند به روند افتخار آفرینی خود ادامه دهند باید سالن تمرین، خوابگاه مناسب و حضور مربیان خارجی را در برنامه فدراسیون قرار دهیم چرا که حرکات کاراته در بخش کاتا بسیار اهمیت دارد و برای پیشرفت بازیکنان نیاز داریم که از حضور یک مربی ژاپنی استفاده کنیم و با ایجاد فضای مناسب برای تمرین و استراحت ملی پوشان مسیر کسب موفقیت را هموار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته درباره مشکلات فدراسیون گفت: در حال حاضر در ۴ مقطع امید، نوجوانان و جوانان، بزرگسالان و دانشجویان باید برنامه ریزی داشته باشیم تا ملی پوشان ما بتوانند از فضای سالن تمرین استفاده کنند و این کار را برای ما سخت می‌کند. باتوجه به اینکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش داریم امیدواریم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان از نظر امکانات و تجهیزات سالن تمرین اختصاصی را در اختیار ما قرار دهند تا ملی پوشان ما بتوانند با تمرینات مناسب به افتخار آفرینی‌های خود ادامه دهند.

باقری در مورد کسب سهمیه المپیک جوانان بوینس آیرس توسط کاراته کاران نوجوان عنوان کرد: خوشبختانه در آخرین فرصت دختران ما توانستند سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۸ جوانان را کسب کنند. بعد از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان کرواسی، به ملی پوشان استراحت دادیم و قرار است از امروز عصر اردو‌های آمادگی ملی پوشان آغاز شود.

او درمورد سهمیه نگین آلتونی گفت: آلتونی در یک قدمی کسب سهمیه المپیک قرار داشت، اما نتوانست در مسابقات کرواسی سهمیه مستقیم را کسب کند و در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا سهمیه قاره‌ای به این بازیکن برسد چرا که از نظر امتیاز و رنکینگ از سایر حریفان خود در آسیا بالاتر است و امیدواریم که این سهمیه به آلتونی برسد.

باقری در مورد تیم ملی کاراته بزرگسالان گفت: ملی پوشان ما امروز راهی کشور اردن می شوند تا در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند و امیدواریم که بتوانند با کسب مدال های حوش رنگ به کشور بازگردند و روند موفقیت تیم ملی در سال جاری ادامه داشته باشد.

او در مورد حضور ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بیان کرد: موسوی در مقاطع مختلف زمانی از مربیان تیم ملی بوده و سال گذشته در رقابت‌های آسیایی اندونزی هدایت نوجوانان و جوانان را بر عهده داشت و نتایج درخشانی رقم زد. از عملکرد او راضی هستیم چرا که توانسته همدلی و آرامش را در تیم ایجاد کند.

نایب رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: ملی پوشان ما از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند و به طور حتم می‌توانند در اردن مدال‌های خوش رنگی را کسب کنند.

بیشتر بخوانید:

هروی: یکی از جوانترین تیم‌های ۲۰ سال اخیر را به اردن می‌بریم

تیم ملی کاراته بزرگسالان سه شنبه راهی اردن می‌شود

انتهای پیام/

اظهارات باقری درباره تیم ملی کاراته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار