طی چهار ماهه نخست امسال تعداد 7 تشکل به سمن های اداره کل ورزش و جوانان کرمان افزوده شد تا مجموع سمن های فعال این استان به عدد 65 برسد.

روح الله اسدی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در چهار ماهه نخست امسال، تعداد 7 تشکل با عناوین موسسه ساحل آرام زندگی، موسسه تعالی زندگی جوان، اندیشه سازان جوان ستیز، موسسه دوستی برای فردا، کانون رایحه طلوع نور، موسسه ترنم اخلاق مهدوی و کمال محبت به سمن های اداره کل ورزش و جوانان کرمان افزوده شد تا مجموع سمن های فعال استان به 65 تا برسد.

وی افزود: افزایش مشارکت نهادمند جوانان علاوه بر آنکه سبب افزایش سرمایه اجتماعی می شود، مسئولیت پذیری این قشر را نیز افزایش می دهد، به طوری که تنها در هفته جوان بالغ بر 107 برنامه توسط این سمن ها برگزار شد.

اسدی به کسب رتبه ی دوم کرمان در اجرای برنامه های هفته جوان، در بین استان های کشور اشاره و تصریح کرد: این برنامه ها تا دورافتاده ترین نقاط استان نیز تدوین و اجرا شد و همین امر کسب رتبه دوم کشوری را برای کرمان به دنبال داشت.

 وی یادآور شد: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد هرچه نقش مؤسسات مردم نهاد بیشتر شود، شاخص های سلامت جامعه نیز افزایش می یابد.

اسدی با اشاره به تجربه موفق فعالیت سمن های جوانان در استان و کار اثربخش بودن فعالیت های اجرایی، پیشنهاد کرد: دستگاههای استان از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/ب

افزوده شدن 7 تشکل به سمن های کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.