رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: حداکثر دمای۲۴ساعت گذشته این شهرستان همراه با سال ۱۳۹۰ در همین روز، در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده ورکورد زده است.

عباس ارغوانی٬ در گفتگوی اختصاصی با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به اینکه 46.2 درجه حداکثر دمای۲۴ساعت گذشته شهرستان کاشان در سال 90 و امسال نیز در سال   97

46 درجه بود گفت: این میزان درجه حرارت در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده ورکورد زده است.

وی تداوم گرما در دشت کاشان از ۱۵ تا 25 تیرماه جاری در یک دهه بسیار گرم و عطشناک را تاکیدکرد و گفت: پیش بینی می شود امروز نیز دمای هوا به 46.4 (46 و چهار دهم) برسد.

به گفته وی، روزهای یکشنبه و دوشنبه 18 و 19 تیرماه رکورد گرمترین روزهای سال را در کاشان ثبت می کند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، با تاکید بر اینکه حداکثر دمای هوای مناطق دشت کاشان و آران و بیدگل طی این 10 روز به زیر ۴۲C نخواهد رسیدگفت: باتوجه به امکان گرمازدگی افراد حساس و بیمار تمهیدات لازم را داشته باشند و در این ایام با توجه به افزایش شاخص اشعه ماورای بنفش(UV) در طول ساعات ۱۰ صبح تا ساعت ۱۷ عصر از تردد بی مورد خودداری شود.

ارغوانی با اشاره به اینکه شهروندان امروز با توجه به تعطیلی از فرصت استفاده و روز را در مناطق خوش و آب و هوا و کوهستانی کاشان بگذرانند گفت: حتی در این مناطق کوهستانی نیز در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرارنگیرند چون تابش مستقیم نور آفتاب در این مناطق بیشتنر است.

وی در پایان استفاده زیاد از مایعات و نوشیدنی های خنک را در برابر گرما و تعرق زیاد بدن خاطرنشان کرد و اظهارداشت: چنانچه افراد به ناچا باید در فضای آفتاب قرار گیرند حتما از لباس نخی با رنگ روشن، آفتاب گیر، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب استفاده کنند و مدت زیادی زیر نور مستقیم خورشید قرارنگیرند.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت آب وهوای کاشان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار