رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با تلاش نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی، مسئولین استانی و شهرستانی، بحث مرز سلماس دغدغه کشوری شده که ما هم در تلاش برای بازگشایی آن هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حشمت الله فلاحت‌پیشه  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حضور خود در مرز کوزه رش سلماس گفت: در رابطه با ادامه پیگیری‌هایی که در مبحث بازدید و استفاده از ظرفیت مرز‌های آذربایجان غربی که طرح امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بوده، در مرز کوزه رش سلماس حضور یافتیم.

وی اضافه کرد: با تلاش نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی، مسؤولان استانی و شهرستانی، بحث مرز سلماس دغدغه کشوری شده که ما هم در تلاش برای بازگشایی آن هستیم و در عین حال شرایط نیز باید فراهم شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم منافع ملی و امنیتی کشور را درک می‌کنند، بنابراین ما هم باید مسائل مربوطه را در این قالب پیگیری کرده و شرایط را از سفیر ترکیه در ایران و سفیر ابران در ترکیه پیگیری خواهیم کرد.

فلاحت‌پیشه مطرح کرد: هدف ما در کشور استفاده از مرز‌ها بوده و با همت نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور و مردم، امنیت پایدار در مرز‌های ایران اسلامی برقرار است.

وی بیان‌کرد: همین شرایط نیز باید در کشور ترکیه برقرار شود و به کشور ترکیه اعلام شده که حاضر هستیم در رابطه با امنیت در مرز‌ها همکاری کنیم و هر موقع این شرایط فراهم شود، سایر شرایط نیز فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشریح کرد: اگر شرایط امنیتی داخلی ترکیه نیز همچون امنیتی که سلماس دارد، باشد، بازگشایی مرز سلماس در طول یک هفته امکانپذیر خواهد شد.

فلاحت‌پیشه متذکر شد: همکاری‌های اولیه با ترکیه شکل گرفته و کشور ترکیه نیز اقداماتی انجام داده و ما اعتقاد داریم اقتصاد سوای از بحث‌های دیگر بوده و اگر ترکیه به دنبال این است که مناسبات ما با این کشور به ۳۰ میلیارد دلار برسد، ما نیز از آن استقبال می‌کنیم، بنابراین ترکیه نیز باید در جهت ایجاد امنیت‌های خود عزم جدی داشته باشد.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سلماس

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.