وزیر کشور گفت: اولویت اصلی دولت برطرف کردن مشکلات اقتصادی موجود و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه سیستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز در بدو ورود به منطقه سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از این سفر بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه طرح انتقال آب به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان است.

وی افزود: طبق کارگروهی که چندی پیش به دستور ریاست محترم جمهور در دولت تشکیل شده است همه دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و حکومتی موظف شدند تا طرحی هایی را در منطقه سیستان آغاز و به سرانجام برسانند.

وزیر کشور گفت: اولویت اصلی دولت برطرف کردن مشکلات اقتصادی موجود و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در منطقه سیستان است.

اولویت منطقه سیستان مسائل اقتصادی و اشتغال است

وی ادامه داد: امروز جلسه شورای تامین و جلسه اقتصاد مقاومتی در منطقه سیستان تشکیل می شود و همه دستگاه های اجرایی طرح های مد نظرشان را در آن ارائه می کنند که قطعا پس از اعلام آنها از سوی دولت پیگیری می شود.

رحمانی فضلی افزود: یکی دیگر از مشکلات اجرایی نشدن طرحی ها را در منطقه سیستان تامین مواد اولیه است که این را هم پیگیری خواهیم کرد، اگر این طرح ۴۶ هزار هکتاری اجرایی شود قطعا برای بهره برداران مثمر ثمر خواهد بود.

وی گفت: گزارش بازدید از این طرح را به رئیس جمهور اعلام و موضوعات را پیگیری خواهم کرد.

اولویت منطقه سیستان مسائل اقتصادی و اشتغال است

وزیر کشور ادامه داد: از ۱۷ ایستگاه پمپاژ ۱۴ ایستگاه آماده است، تقریبا ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این مسؤولان طرح زیرساخت‌های آبرسانی به ۱۵۰ هزار هکتار را انجام داده‌اند.

مدیران شایسته عدالت را در جامعه محقق می کنند

در ادامه نشست هم اندیشی وزیر کشور با معتمدین ریش سفیدان  حجت الاسلام خدری امام جمعه زهک با اشاره به این که برای دستیابی به عدالت باید مدیران شایسته اداره امور را بدست گیرند گفت: برنامه ای مدون برای سامان بخشیدن به زندگی مردم تدوین شود و زمینه برای تحقق عدالت فراهم شود.

اولویت منطقه سیستان مسائل اقتصادی و اشتغال است/طرح توسعه شهر زهک تصویب شده است

وی افزود: در عصر حاضر بیان نقطه ضعف هاو چالش‌ها به معنای زیر سوال بردن حذب گروه دولت و نظام نیست.

وی تصریح کرد: مردم سیستان ۲۰سال است با مشکل کم آبی مواجه هستند، اما مردم باوجود کوتاهی‌ها و بی تدبیری‌ها هیچ گاه اعتراض نکردند و این دلیل ناتوانی نیست بلکه اعتقاد عمیق مردم به نظام است.

وی ادامه داد:قریب به یکسال است که مردم منطقه نتوانستند از مزایای مرز استفاده کنند و کاری در این خصوص انجام نشده است.

حجت الاسلام لطفی گفت:امروز دشمن از مشکلات مردم برای قرار دادن مردم در مقابل نظام استفاده می‌کند.

وی از تنش‌های آبی یکی دیگر از مشکلات منطقه سیستان نام برد و افزود: امروز باید برنامه‌ای مدون برای جلوگیری از مهاجرت مردم و سامان بخشیدن به وضعیت زندگی مردم تدوین شود.

طرح توسعه شهر زهک تصویب شده است

وزیر کشور در دیدار با معتمدین و ریش سفیدان گفت:خوشحالم که در جمع مردم سیستان قرار دارم.

وزیرکشور افزود: زابل را خوب می‌شناسم، چندین بار به زابل آمده‌ام کار تحقیقی چند روزه داشته‌ام با ماشین جهاد بودیم به علت سرعت زیاد ماشین چپ کرد و همراه ما از دنیا رفت.

اولویت منطقه سیستان مسائل اقتصادی و اشتغال است/طرح توسعه شهر زهک تصویب شده است

وی ادامه داد: واقعیت اینکه منطقه سختی و مشکلات دارد قبول داریم و طبیعت خداست و ما این را حکمت الهی میدانیم.

وزیر کشور افزود: شهرستان زهک به عنوان پایلوت توسعه در منطقه سیستان انتخاب شده است

رحمانی فضلی باتوجه به مشکلات منطقه باید از نخبگان و فرهیختگان برای حل مشکلات باید نقش آفرینی کنند تصریح کرد:از سه ماه قبل برنامه ریزی برای سفر به منطقه انجام شد و دستگاه‌های اجرایی موظف شدند مجموعه‌ای از اقداماتی که می‌توان برای بهبود شرایط انجام داد را جمع بندی کنند. 

وی با اشاره به اهمیت نقش مردم در پیشبرد اهداف منطقه بیان کرد:در دیدار با مقام معظم رهبری، نیز طرح توسعه استانی را برای سه استان خوزستان کردستان سیستان و بلوچستان پیشنهاد دادیم .

اولویت منطقه سیستان مسائل اقتصادی و اشتغال است/طرح توسعه شهر زهک تصویب شده است

رحمانی فضلی در ادامه گفت: در بحث ساماندهی مرز‌ها نیز دولت تمام تلاش خود را برای تامین منافع مرز برای مردم منطقه بکار بسته است.

وی با اشاره به اینکه در بحث مرز‌ها نیازمند بازنگری هستیم افزود: پس از انقلاب اقدامات زیادی در منطقه سیستان انجام شده است، اما کافی نبوده، زیرا ملت ایران در مجامع بین المللی مورد ظلم قرار گرفته است و هر رروز، با تحریمی روبرو هستند.

رحمانی فضلی افزود:امروز برای دستیابی به توسعه باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و یکی از این راه‌های مبارزه با تحریم و امتیاز بیشتر دادن به استانداران است تا هر استان بطور مستقل به رفع نیاز‌های خود بپردازد.

وی با اشاره به اینکه مردم منطقه سیستان مردمی مومن متدین و با ایمان هستند ادامه داد:استفاده از ظرفیت صندوق توسعه و معافیت‌های مالیاتی و تسهیلاتی از جمله برنامه‌هایی است که برای رفع برخی مشکلات منطقه باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: یکی از عوامل توسعه  استان خود مردم هستند و نباید نقش آن‌ها نادیده گرفته شود، زیرا مردم می‌توانند همراه با مسئولان در اجرای طرح‌ها مشارکت کنند.

وی در پایان گفت: باید از دولت و نظام زیرساخت‌های رفاهی شامل راه ،آب، برق و ... را طلب کرد و در این راستا باید حرمت مردم نیز حفظ شود و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

انتهای پیام/پ

سفر یکروزه وزیر کشور به سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.