حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: امروز مردم منطقه سیستان بدلیل در آمد نا کافی مستعد کوچ هستند و باید سوال کرد چرا برای تامین اب منطقه از دریای چابهار استفاده نمی شود.

مردم منطقه سیستان به دلیل در آمد نا کافی مستعد کوچ هستند به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  حبیب الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی که باحضور وزیر کشور برگزار شد گفت:  سیستم فاضلاب داخل شهر فرسوده است و در صورت عدم رسیدگی به فجایع منطقه افزوده می شود.

وی ادامه داد: راه آهن زاهدان - زابل - بیرجند یک امکان است  که انتظار داریم در  سفر وزیر کشور کلنگ زنی شود.

نماینده مردم سیستان گفت: امروز مردم منطقه سیستان بدلیل در آمد نا کافی مستعد کوچ هستند و باید سوال کرد چزا برای تامین اب منطقه از دریای چابهار استفاده نمی شود.

 دهمرده تصریح کرد:اختلاف قیمت ها به دلیل نبود امکامات راه ،خط ریلی سبب شده تا کشاورزان نتوانند محل تولیدی خود را به قیمت مناسب به فروش برسانند.

حبیب‌الله دهمرده افزود: امسال نسبت به سال گذشته زراعی ۲ درصد آورده آبی رودخانه بوده است و ۹۸ درصد منفی داشته ایم، میزان بارندگی زیر ۷ میلی متر در این منطقه است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مردم درآمدی در منطقه ندارند و کوچ را انتخاب می‌کنند، کوچ مردم از منطقه، حاشیه نشینی به دیگر نقاط استان را به دنبال دارد که این خود آسیب‌های خاص خود را دارد.

دهمرده بیان کرد: ظرفیت‌های منطقه مرز است که ۸۰ درصد صادرات ما به افغانستان صورت گیرد، کشاورزی و دامپروری و گردشگری از دیگر ظرفیت‌ها است اما زیرساخت آنها ضعیف است.
 انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.