مشاور عالی شهردار اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : عملیات اجرایی خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه قدس یا عاشق آباد امام خمینی(ره) تا ایستگاه دفاع مقدس به طول ۲۰.۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه از سال ۸۰ آغاز شد.
شعرباف افزود: مرحله اول خط یک از ایستگاه قدس تا ایستگاه شهدا، فاز دوم از ایستگاه میدان شهدا تا ایستگاه تختی، مرحله اول فاز سوم حدفاصل ایستگاه تختی تا ایستگاه میدان آزادی و مرحله دوم فاز سه از ایستگاه آزادی تا ایستگاه مقدس تکمیل و مورد استفاده شهروندان قرار گرفت.
مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سرفاصله زمانی حرکت قطار شهری هر ۱۵دقیقه یکبار است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با اضافه کردن تعداد رامها همزمان با بازگشایی مدارس، سرفاصله زمانی حرکت قطار را به ۱۰ دقیقه کاهش دهیم.
وی ادامه داد: قطار شهری اصفهان روزانه از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ شب به شهروندان سرویسدهی میکند که طبق برنامهریزیهای انجام شده این زمان افزایش پیدا خواهد کرد.
شعرباف گفت: در مراسم افتتاح رسمی خط یک که با حضور معاون اول رییس جمهور انجام میشود، این خط به صورت کامل بهرهبرداری و تمام ایستگاهها در اختیار شهروندان قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک سرفاصله زمانی حرکت قطار به پنج دقیقه کاهش پیدا میکند تا سرویسدهی به شهروندان در کمترین زمان ممکن انجام شود، افزود: در حال حاضر ۱۲ رام قطار در اختیار سازمان قطار شهری است که پنج رام آن مورد استفاده و سه رام نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفته که به زودی وارد خط میشود.
مشاور عالی شهردار اصفهان اظهارکرد: قطار شهری اصفهان برای سرویسدهی مطلوب نیاز به ۲۸ رام دارد که امیدواریم با تامین مالی بتوانیم نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط یک مترو اصفهان هزینه شده است، افزود: برای تکمیل تعداد رامها۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است.
شعرباف تصریح کرد: در حالحاضر روزانه ۵۰ هزار نفر از قطار شهری اصفهان استفاده میکنند که این آمار همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافته و سرفاصله زمانی حرکت قطارها نیز کاهش پیدا میکند.
وی خاطرنشان کرد: به زودی امکان سرویسدهی شبکههای ارتباطی در ایستگاههای قطار شهری اصفهان برقرار خواهد شد تا شهروندان بیشتر برای استفاده از مترو راغب شوند.
مشاور عالی شهردار اصفهان کمبود منابع مالی برای تامین تجهیزات مورد نیاز قطار شهری و مباحث مربوط به میراث فرهنگی را از جمله دلایل تاخیر در اجرای خط یک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تجربیات زیادی در اختیار داریم که می توانیم از آنها در خطوط بعدی قطار شهری استفاده کرده و راحتتر بر مشکلات فائق آییم.
انتهای پیام /س