شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر در روز از مترو برای سفرهای درون شهری خود استفاده می کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه رادیویی «صدای شهر» با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روز قلم اظهار کرد: هر ۱۵روز یک بار با شرکت در این برنامه رادیویی پاسخگوی سؤالات مردم و اقدامات انجام شده، خواهیم بود و باتوجه به مردمی بودن این برنامه از شهروندان درخواست می کنیم که در نام گذاری آن مشارکت کنند.

وی از مردم اصفهان بابت صرفه جویی در مصرف آب تشکر کرد و گفت: شهر با مشکل بزرگ کم آبی، خشکسالی و خشکی زاینده رود مواجه است، از این رو در کنار مسئولان استان دغدغه تامین آب شرب و آب مورد نیاز برای کشاورزی را داریم؛ زمانی فضای سبز اصفهان ۱۲ هزار هکتار وسعت داشت، اما اکنون به پنج هزار هکتار کاهش یافته که از این میزان دو هزار هکتار در اختیار شهرداری است.

نوروزی گفت: سه هزار هکتار از پنج هزار هکتار فضای سبز شهر اصفهان در اختیار ادارات و صاحبان باغات است که از آنها انتظار می رود برای آبیاری فضای سبز از آب شرب استفاده نکنند.

شهردار اصفهان افزود: شهرداری برای آبیاری فضای سبز موجود یک قطره‌ از آب شرب و یا آب زاینده رود استفاده نمی کند و تنها از پساب بهره می گیریم، البته مردم نیز می توانند بر نوع آبیاری شهرداری نظارت داشته باشند و تخلفات در شیوه آبیاری را گزارش کنند و ما نیز  قول داده ایم که در وضعیت بحران آب با متخلفانی که به شیوه صحیح آبیاری بی توجهی کنند برخورد کنیم.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل عمومی شهر اصفهان تاکید کرد: برای حمل و نقل و روان سازی ترافیک تلاش های بسیاری شده است اکنون در تلاش هستیم تا هرچه سریع تر خطوط دیگر مترو را راه اندازی کنیم و در تیرماه سال جاری نیز میزبان «معاون اول رییس جمهور» برای افتتاح فاز سوم خط یک مترو خواهیم بود.

نوروزی با بیان اینکه خط یک مترو با ۲۰ ایستگاه راه اندازی شده و کاملا در اختیار شهروندان است، گفت: نخستین ایستگاه خط یک مترو اصفهان در عاشق آباد و آخرین ایستگاه در صفه واقع شده و سرفاصله حرکت قطارها از نیم ساعت به ۱۵ دقیقه کاهش یافته است.

نوروزی آمار مسافرانی که به صورت روزانه از مترو استفاده می کنند را ۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به تعطیلی مدارس این رقم هم اکنون به ۴۰ هزار نفر در روز رسیده است.

وی تاکید کرد: قطار شهری فرصت خوبی را در اختیار مردم می‌گذارد تا سفرهای درونی شهری خود را ارزان و سریع انجام دهند و این مهم سبب کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مترو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ شب فعال است و اگر نیاز باشد زمان آن نیز تمدید خواهد شد، اظهار امیدواری کرد: همزمان با بازگشایی مدارس روزانه ۱۰۰ هزار مسافر با مترو در شهر اصفهان جا به جا  شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه بسیار مهم و عظیمی در خیابان چهارباغ در حال انجام است، افزود: مدت ها است کسب و کار مغازه داران این منطقه از رونق افتاده و به همین جهت از صبوری و همکاری کسبه قدردانی می کنیم، اما به زودی این گذر فرهنگی به یکی از بهترین مکان ها برای تردد مردم، گفت و گوهای فرهنگی و حضور گردشگران تبدیل خواهد شد که بیش از گذشته رونق را به کسب و کار مردم باز می‌گرداند.

وی ادامه داد: حلقه پیاده راهی که قرار است در آینده از میدان امام خمینی(ره) تا میدان انقلاب تشکیل شود فضایی را به وجود می آورد که به بیشترین ترافیک پیاده راه در شهر تبدیل می شود و کسادی مغازه داران پایان می‌یابد.  

نوروزی با اشاره به مشکلات ساختمان جهان نما، اضافه کرد: این ساختمان از سال‌های گذشته دچار مشکلات زیادی بوده، از جمله اینکه بخش اعظمی از آن همچون هتل ناجا طی سال‌های گذشته در توافقی به تعاونی نیروی انتظامی واگذار شد و مسکوت مانده بود، اما با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری اصفهان در چند ماه گذشته تفاهم نامه جدیدی امضاء و در شورای شهر تصویب شد، در واقع معامله قبلی فسخ و توافق نامه فعلی نهایی شد و پیرو آن این محل در اختیار شهرداری قرار گرفت، بنابراین تمام سرمایه گذاران علاقمند به ساخت هتل می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند تا رونق به این ساختمان بی رونق بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های عمرانی هرگز در شهر متوقف نشده است، گفت: پروژه های بزرگی که از گذشته در شهر بوده در حال تکمیل شدن است، به عنوان مثال پروژه میدان امام علی(ع) ۱۴ سال گذشته آغاز شده و هم اکنون با وجود مشکلات بسیار در حال تکمیل شدن است، همچنین ساخت مترو از ۱۷ سال پیش آغاز شده، اما طی چهار ماه گذشته به اندازه چهار سال در این پروژه کار شده است، اما با توجه به اینکه فعالیت ها در قسمت زیرین زمین انجام می‌شود، به چشم نمی‌آید.

شهردار اصفهان از بهره برداری پل کنار گذر سالن اجلاس خبر داد و گفت: سالن اجلاس که یکی از معضلات عمرانی شهر است تا حدود یک سال آینده به اتمام می رسد، بخشی از سالن شامل هتل ها به بخش خصوصی واگذار شده است، همچنین عملیات اجرایی پردیس سینمایی ساحل نیز در آذرماه سال ۹۶ آغاز شده و تا شهریورماه تکمیل می شود.

وی احداث و تکمیل رینگ چهارم ترافیکی را از اولویت های مهم کاری خود دانست و گفت: از ابتدای فعالیت مدیریت جدید شهری اصفهان تاکنون سه کیلومتر از رینگ چهارم احداث شده و عملیات اجرایی دو تقاطع مهم این رینگ در اطراف کارخانه قند به زودی کلید می خورد.

نوروزی گفت: بلوار فرزانگان که یکی از گره های کور ترافیکی شهر بوده، هم اکنون در حال اجرا است و به زودی تکمیل می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری به لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: درآمدهای ناپایدار شهرداری تحت تاثیر قرار گرفته و باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند برای تحقق این امر تاکنون برنامه های بسیاری را پیگیری کرده ایم به طوری که  ۵۰۰ میلیارد تومان از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای خط دو مترو را از طریق اوراق مشارکت تامین کردیم.

نوروزی اظهارکرد: شهرداری اصفهان با سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی و مدیران بانک ها گفت و گو کرده‌ و در آینده ای نزدیک نتایج این تلاش ها برای همگان روشن می شود.

وی با اشاره به خشکی زاینده رود و اقدامات صورت گرفته در این خصوص تاکید کرد: همه مردم حق دارند بدانند مشکل زاینده رود چه زمانی رفع می شود چراکه زاینده رود مایه حیات اصفهان است و اگر نباشد زندگی در شهر دچار اخلال می شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: من به عنوان شهردار یک مطالبه‌گر در خصوص احیای زاینده رود هستم و تا حد ممکن پیگیری های لازم را در این خصوص انجام داده‌ام. شهرداری اصفهان حق‌آبه دار بزرگ زاینده رود است و امیدوارم در آینده ای نزدیک شاهد ساخت هر چه سریع‌تر تونل سوم کوهرنگ و جاری شدن آب در زاینده رود باشیم.

وی تاکید کرد: میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان با خشک شدن زاینده رود در معرض خطر است و برای حل آن همه مردم و مسئولان استانی و کشوری باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اصفهان بدهی های اتوبوسرانی به شرکت اسکانیا پرداخت شده است، خبر از خرید تعداد۵۰ دستگاه اتوبوس جدید از شرکت اسکانیا علی‌رغم وجود مشکلات و بدهی‌های شهرداری داد و افزود: در خصوص تراموا اقداماتی صورت گرفته که امیدواریم هر چه سریع‌تر این پروژه نیز در اصفهان اجرایی شود.

برچسب ها: شهرداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار