رئیس فدراسیون بوکس:روند خوب و روبه رشد ورزشکاران در تورنمنت تایلند ملموس بود و ملی پوشان موفقیت چشم گیری در این رقابت‌ها داشتند.

حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،درباره تورنمنت تایلند و کسب نتایج درخشان از سوی ورزشکاران کشورمان بیان کرد:همه تلاش خود را به کار بسته ایم تا روند آماده سازی ملی پوشان برای حضوری درخشان در بازی های آسیایی جاکارتا سپری شود و مسابقات تدارکاتی خوب و مهمی را برای اعزام بوکسورهای تیم ملی در نظر گرفته ایم. در طول این مدت ما برنامه‌هایی که کادر فنی در نظر داشت را تلاش کردیم اجرایی کنیم و کادرفنی نیز خوشبختانه شایستگی خود و بچه‌ها را نشان داد.

نمره قبولی به عملکرد بوکسورها در تایلند می دهم

او ادامه داد:روند خوب و روبه رشد ورزشکاران در تورنمنت تایلند ملموس بود و ملی پوشان موفقیت چشم گیری در این رقابت ها داشتند و این موضوع ما را برای بازی های آسیایی جاکارتا امیدوارتر کرده است. وظیفه فدراسیون در راستای آماده سازی ملی پوشان به خوبی انجام شده است و همانطور که مشاهده کردید در مسابقات تایلند 28 کشور حضور داشتند که سطح کمی و کیفی این رقابت ها کمتر از بازی های سطح بالای بین المللی نبوده است و همانطور که می دانید این  تورنمنت‌ در تقویم فدراسیون جهانی بوکس هم به ثبت رسیده است. ما در 5 ماه اخیر برای اینکه ملی‌پوشان‌مان آمادگی خوبی داشته باشند، شرکت در تورنمنت بلغارستان ، مغولستان و جام پادشاهی تایلند را مد نظر قرار دادیم.باید بگویم چنانچه شاهین موسوی مصدوم نمی شد در تایلند امکان کسب نتایج بهتر را نیز داشتیم. ارزیابی من از مسابقات اخیری که بچه‌ها در این مدت شرکت کرده‌اند مثبت است.خوشبختانه در این مدت تیم ملی بوکس بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده حرکت کرده است و ما نیز تمام توان‌مان را گذاشته‌ایم تا همه جوره از ملی پوشان حمایت کنیم.

بوکس ورزش رکوردی نیست که از قبل بتوانیم نتایج آن را پیش بینی کنیم

رئیس فدراسیون بوکس در مورد اینکه بالاخره قرار شد بوکس با سه سمهیه در بازی های آسیایی جاکارتا حضور یابد،تصریح کرد: طبق تصمیم کمیته ملی المپیک و سرپرست اعزامی به رقابت های جاکارتا سه ورزشکار به این مسابقات اعزام می کنیم.همچنین باید اعلام کنم که بوکس ورزش رکوردی نیست تا از قبل با توجه به رکوردها از نتایج پیش‌بینی داشته باشیم. چرا که شرایط اردو و موفقیت های کسب شده در مدال آوری بوکسورها در جاکارتا بسیار تاثیر گذار است.معتقدم همان سه بوکسور اعزامی به اندونزی خوب هستند و ما به این سه نفر بسنده کنیم و به تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان کمیته ملی احترام می‌گذاریم.

می خواهیم در المپیک توکیوتابوی نگرفتن مدال را بشکنیم

ثوری درباره برنامه های آتی این فدراسیون برای کسب مدال در المپیک توکیو گفت: به طور حتم هدف گذاری ما این است که تابوی نگرفتن مدال در المپیک را در مسابقات المپیک توکیو جبران کنیم و این امر زمانی میسر خواهد بود که دل سوزان به این رشته ورزشی و آنهایی که خواهان پیشرفت هستند به ما در جهت موفقیت بوکس کمک کنند،همچنین یکی از برنامه های اصلی ما این است تا در المپیک توکیو برای نخستین بار مدال آوری کنیم.

باید در تمام وزن های بوکس سرمایه گذاری کنیم

او درباره عملکرد درخشان امید احمدی صفا در مسابقات اخیر بیان کرد: در چند سال گذشته و در وزن 49 کیلوگرم به جز مسعود ریگی تا به حال پیش نیامده بود که شخصی بتواند در رده سنی بزرگسالان مدالی در این رقابت ها کسب نماید.امید احمدی صفا تابوی مدال نگرفتن در سبک وزن را شکست و نشان داد که بوکس ده وزن دارد و می بایستی در تمام اوزان سرمایه گذاری صورت بگیرد. با توجه به حذف اوزان سنگین وزن از مسابقات جاکارتا این موضوع یک تلنگر بسیار خوبی برای ما بود تا بیاییم در اوزان سبک وزن هم سرمایه گذاری کنیم و به همین دلیل برای اولین بار قصد داریم که به همه اوزان بوکس توجه ویژه ای داشته باشیم تا به طور یکسان شاهد رشد و پیشرفت در تمام زمینه ها باشیم و کسب مدال از طرف امید احمدی صفا هم موید این مسئله است.بازیکنان ما به اعتماد به نفس و آمادگی خوبی رسیده‌اند و ما را برای کسب مدال در اندونزی امیدوارتر کرده‌اند.

رئیس فدراسیون بوکس در رابطه با استعداد یابی در این رشته ورزشی گفت: به تازگی کمیته استعداد یابی خودمان را فعال کرده ایم و در همین راستا هم المپیاد نخبگان ایران را طی یک یا دو ماه آینده برگزار خواهیم کرد تا از این طریق استعدادهای ناب تمام استان ها را رصد و شناسایی کنیم تا آنها بتوانند در عرصه های بین المللی قدم بردارند.همچنین کارگروه هایی در زمینه استعداد یابی تشکیل داده ایم که استعدادهای همه استان ها را رصد و مورد عنایت خودمان قرار دهیم تا بتوانند هر چه سریعتر در راستای پیشرفت و اعتدال بوکس گام بردارند.

ثوری درباره اینکه آیا تا پیش از اعزام به جاکارتا برنامه ای برای ملی پوشان در نظر دارید یا خیر،بیان کرد:کشور نیجریه برای برگزاری یک اردوی مشترک به ما پیشنهاد داده است و در همین راستا ما قصد داریم یک اردوی تدارکاتی با کشور نیجریه برپا کنیم تا برای بازی های آسیایی جاکارتا آمادگی ملی پوشان را افزایش دهیم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار