گرمای کم سابقه‌ای که این روز‌ها امکان ابتلا به بیماری گرما زدگی را بیشترکرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گرمای کم سابقه‌ای که این روز‌ها طاقت‌ها رو طاق کرده، با بالا رفتن دمای هوا این روز‌ها امکان ابتلا به بیماری گرما زدگی بیشتر می‌شود گرمایی که زیاد در معرض آن قرار بگیریم ما را دچار عارضه آفتاب زدگی می‌کند.
مصاحبه قاسم زاده پزشک عمومی در این باره گفت:عارضه گرما زدگی که در این روز‌های سال افراد زیادی را بیمار میکند علایم خاصی دارد که با شناسایی و پیشگیری به موقع قابل درمان است.
قاسم زاده ضمن اشاره به اینکه این روز‌های سال حدود ۳۰ درصد مراجعه‌ها به بخش اورژانس و درمانگاه بیمارستان امام خمینی (ره) به علت گرما زدگی ست افزود: در صورتیکه علایمی مانند سردرد، دل پیچه، احساس تهوع و بی حالی، احساس خستگی مداوم و تب و بی خوابی را داشتیم باید آگاه باشیم که دچار عارضه گرما زدگی تابستان شده ایم.
وی ادامه داد: علاوه بر مراجعه به پزشک اقداماتی همچون کاهش لباس‌های بیمار، تأمین آب و مایعات بدن، رساندن اکسیژن به بدن بیمار به درمان گرمازدگی کمک میکند.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرما زدگی

قاسم زاده اضافه کرد: با توجه به گرمای کم سابقه هوا در مهاباد به همشهریان توصیه می‌شود در ساعات اوج گرما در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند و افراد آسیب پذیر و حساس به گرما از جمله کودکان، سالمندا ن. و مادران باردار اقدامات پیش گیرانه را جدی بگیرند.
پوشیدن لباس‌های خنک با رنگ روشن استفاده از کلاه و عینک آفتابی از توصیه‌های دیگر برای جلوگیری از گرما زدگی ست.

تداوم موج گرمای کم سابقه در مهاباد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد در این باره گفت: با افزایش تدریجی هوا در طول هفته جاری که رکورد آن به ۴۱ در جه بالای صفر رسیده، لذا در برخی از مناطق شهرستان احتمال گرمازدگی برای افرادی که نسبت به گرما حساس هستند وجود دارد.
محمد پور افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی استقرار موج گرما در مهاباد و دیگر شهر‌های جنوب استان است که پیش بینی می‌شود تا نیمه‌های مرداد به اوج خود برسد و سپس از شدت آن کاسته خواهد شد.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.