پس از ابراز امیداواری شورای عالی صلح افغانستان درمورد شرکت گروه طالبان در نشست علمای دینی در عربستان برگزار می شود، این گروه در اطلاعیه ای روزنه ها را بست و وجود هر سطح مذاکره را رد کرد.

طالبان حضور در نشست علمای دینی در عربستان را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ابراز امیداواری شورای عالی صلح افغانستان درمورد شرکت گروه طالبان در نشست علمای دینی در ارتباط با جنگ این کشور که این هفته در عربستان برگزار می شود، این گروه در اطلاعیه ای روزنه ها را بست و وجود هر سطح مذاکره را رد کرد.

«سید احسان طاهری » سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان روز جمعه بدون اشاره به زمان دقیق برگزاری نشست دو روزه علمای دینی در هفته جاری در شهرهای مکه و جده خبر داد و گفت که امید است با حضور طالبان مذاکرات مستقیم صورت گیرد.

وی افزود که در نشست بین‌المللی علمای دینی جهان اسلام قرار است دیدگاههای دو نشست قبل علما در اندونزی و کابل را تایید و درگیری های افغانستان را از منظر دینی مورد نقد قرار دهد و ما امیدواریم که در آنجا علمای طالبان هم شرکت کنند تا روی جنگ جاری و صلح افغانستان یک بحث دینی صورت گیرد.

به گفته وی از افغانستان یک هیات 40 نفری از علما در نشست عربستان حضور خواهند یافت و بر اساس گزارش های شورای عالی صلح در این نشست بیش از 150 تن از علمای دینی و مفتیان از 33 کشور اسلامی شرکت می‌کنند و موضوع مورد بحث در آن تنها صلح و جنگ افغانستان است.

اما گروه طالبان ساعتی بعد از این سخنان و ابراز امیدواری ها با انتشار اطلاعیه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود در فضای مجازی نشست علما در عربستان را تقبیح کرد و آن را نشستی فرمایشی و خواست آمریکا خواند.

طالبان در اطلاعیه طولانی خود آورده است: امارت اسلامی افغانستان این گونه نشست ها را که با استفاده از نام علما صورت می گیرد کاملا روند اسلام ستیزانه آمریکا می داند که برنامه کامل و اجرای آن از سوی آمریکایی های اشغالگر رهبری می شود، آمریکایی ها می خواهند توسط چنین نشست هایی اشغال ظالمانه نظامی خود را مشروعیت دینی ببخشند و جهاد ملت افغانستان در برابر آنها را ضعیف بسازند.

به نوشته ایرنا، هفته قبل نیز «اکرم خپلواک» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان در جلسه یکی از کمیسیون های مجلس از امکان آغاز گفتگوهای رو در رو میان حکومت افغانستان و گروه طالبان سخن گفته و شروع مذاکرات صلح را نزدیک خوانده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.