سخنگوی شورای عالی صلح گفت: تلاش ها جریان دارد تا مذاکره مستقیم دولت و طالبان در هفته جاری آغاز شود.

احتمال برگزاری مذاکره مستقیم دولت افغانستان و طالبان در هفته جاریسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تلاش ها جریان دارد تا مذاکره مستقیم دولت و طالبان در هفته جاری آغاز شود.

وی اظهار داشت: شورای عالی صلح با طالبان ارتباط برقرار کرده و امیدهای زیادی وجود دارد تا مذاکرات مستقیم طی روزهای آینده آغاز شود.

به گفته وی، شورای عالی صلح تدابیر اولیه برای آغاز گفتگوهای مستقیم دولت و طالبان را اتخاذ نموده و برای پیشبرد این امر کاملا آمادگی دارد.

طاهری افزود: گروه طالبان هنوز نماینده ای برای مذاکره با دولت معرفی نکرده است اما امیدواریم این مساله به زودی اتفاق بیفتد و طالبان به مذاکرات صلح پاسخ مثبت دهند. وی تاکید کرد که شورای عالی صلح انتظار دارد تا طالبان هرچه زودتر نمایندگان خود را معرفی نماید.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد: این مذاکرات بین الافغانی خواهد بود و پس از پیشرفت مذاکرات، جامعه جهانی نیز به این روند اضافه خواهند شد.

گفتنی است که پس از آتش بس تاریخی میان دولت افغانستان و طالبان در ایام عید سعید فطر، امیدهای صلح در این کشور افزایش یافته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.