رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: روزانه ۸۰۰ زائر پاکستانی از غذای متبرک حضرت رضا (ع) بهره مند می‌شوند

اطعام زائران پاکستانی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، حجت‌الاسلام ملکوتی‌تبار افزود: در میان زائران خارجی که از کشور‌های مختلف مثل افغانستان، پاکستان، هند، لبنان، سوریه، اندونزی، کویت، قطر، امارات، بحرین، عربستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، تاتارستان، روسیه و ترکیه به قصد زیارت امام رضا (ع) به حرم مطهر می‌آیند، محرومیت زائران پاکستانی بیشتر مشهود است.

وی گفت: زائران پاکستانی سختی‌های زیادی را در طول سفر به مشهدالرضا (ع) متحمل می‌شوند و این گروه از زائران امام رضا (ع) قبلا برای آمدن به ایران به شهر کویته پاکستان می‌رفتند و در آنجا باید تعدادشان به ۲۰۰ نفر می‌رسید که به آن‌ها ۷ دستگاه اتوبوس بدهند.

رئیس اداره ارتباطات و همکاری‌های بین المللی آستان قدس رضوی افزود: اتوبوس‌ها از کویته پاکستان به صورت زمینی و با اسکورت مسلح با امنیت می‌توانستند به میرجاوه جمهوری اسلامی ایران بیایند. این فاصله مخاطرات زیادی در طول سفر برای آن‌ها داشت و همین‌طور انفجار‌ها و ترور‌هایی صورت می‌گرفت که بسیاری از شیعیان پاکستانی در این مسیر شهید شدند.

ملکوتی تبار گفت: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و بالاخص تولیت آستان قدس رضوی دستور ویژه‌ای در خصوص کمک به زائران پاکستانی صادر کردند و همه خادمان رضوی تا جایی که می‌توانند باید مشکلات آن‌ها را حل کنند.

وی اقزود: ستاد خدمات ویژه به زائران پاکستانی تشکیل شده است و آستان قدس رضوی با همکاری استانداری خراسان رضوی، استانداری سیستان و بلوچستان و نهاد‌های مرتبط برای تسهیل زیارت این گروه از زائران حرم مطهر رضوی در این ستاد فعالیت میکنند.

انتهای پیام//م. ن

اطعام زائر ان پاکستانی  در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.