سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: امحای کالا‌های قاچاق به منظور برخورد با بی نظمی در عرصه‌های تولید و اقتصاد انجام می‌شود.

10تن کالای قاچاق دود شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حمید ملانوری معاون سیاسی امنیتی استاندارکرمان گفت: استان کرمان به دلیل همجواری با استان‌های مرزی و به دلیل قرار گرفتن در مسیر‌های ترانزیتی شاهد کشف بخش عمده‌ای از کالا‌های قاچاق است که با راه اندازی واحد‌های جمع آوری کالا‌های قاچاق در شرق، غرب و جنوب استان، مبارزه جدی تری در این حوزه آغاز شده است.

وی بیان کرد: کالا‌های قاچاق مکشوفه در صورتی که بازار داخلی نداشته باشد، صادر شده و کالا‌هایی که تولید مشابه داخلی ندارند، وارد بازار شده و سایر کالا‌های غیر قابل استفاده، امحا می‌شود.

ملانوری اظهارداشت: در روز‌های اخیر یک قاچاقچی بزرگ کالای قاچاق که در خارج از کشور اقامت داشت، با ۱۰ میلیارد تومان ارزش مالی، دستگیر شده و در بازداشت به سر می‌برد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان  گفت: سومین دوره امحای کالا‌های قاچاق به میزان ۱۰ تن و ارزش یک میلیارد تومان همزمان با سراسر کشور در کرمان انجام شد.

ابراهیم شهریاری افزود: این امحا شامل مکمل‌های ورزشی، دارو، نوشیدنی‌های غیر قابل مصرف و انبه بوده است و به زودی امحای بزرگتری نیز در استان کرمان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه میزان کشفیات کالا‌های قاچاق در چهارماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دنبال فرهنگسازی هستیم.

شهریاری گفت: در مبارزه با قاچاق کالا و ارز به دلیل تهدید سلامت جامعه و مردم به دنبال سرباند‌ها هستیم و برخورد جدی در این حوزه در استان کرمان آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در روز‌های اخیر بزرگترین و حرفه ای‌ترین قاچاقچی کالا و ارز به ارزش ۲۶ میلیارد تومان دستگیر شده که اطلاعات بیشتر درباره این پرونده در اسرع وقت انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح

10تن کالای قاچاق درکرمان امحاشد

برچسب ها: اخباراقتصادی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار