استاندار کردستان اعلام کرد: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت ۳۵هکتار، تا پایان آبان ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد وبانه را به قطب اقتصادی بزرگی تبدیل می‌کند.

راه اندازی منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی بانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن مرادنیا  استاندار کردستان در آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۹۸ تختخوابی بانه ضمن خیر مقدم به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان کردستان، گفت: منطقه ویژه اقتصادی بانه بدون همکاری سرمایه‌گذاران رشد نخواهد کرد، لذا سرمایه‌گذاران به دلیل مرزی بودن این شهرستان می‌توانند از تسهیلات بانکی ارزان قیمت بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید داخلی از وظایف مردم است و اجرای منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز به همین منظور صورت گرفته تا شاهد کاهش کا‌های وارداتی از دیگر کشور‌ها باشیم، افزود: امید است تا پایان آبان ماه امسال فاز نخست این پروژه به اتمام برسد و مورد بهربرداری و تولید قرار گیرد.

استاندار کردستان با تأکید بر اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان در زمینه اشتغال، خواستار ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مقوله و گفتگو و تلاش برای ایجاد آن شد.

وی دلیل این امر را وابستگی بخش بزرگی از اقتصاد کردستان و غرب کشور به ایجاد این مناطق دانست.

انتهای پیام/ز

بانه باز می شود

برچسب ها: استانداری ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.