نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:تشیع در 34 سال امامت جعفر صادق (ع) رونق بسیاری داشت، در این زمان فرصتی برای امام ایجاد شد تا 4 هزار شاگرد در محضر ایشان تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: دوشنبه هفته آینده شهادت امام جعفر صادق (ع) است که مزار ایشان در قبرستان بقیع قرار دارد؛ قبرستان بقیع به دست وهابیون با خاک یکسان شد و امیدواریم این قبور مطهر با دست شیعیان آباد شود و همه با آرامش به زیات امامان بقیع بشتابند.

وی افزود: تشیع در 34 سال امامت این حضرت رونق بسیاری داشت، در این زمان فرصتی برای امام ایجاد شد تا 4 هزار شاگرد در محضر ایشان تربیت شوند؛ پدر امام صادق (ع) و امام سجاد (ع) مقدمات دانشگاه اسلامی را فراهم کردند و غلامان زیادی در محضر این امامان تربیت شدند که زمینه‌ساز حفظ تشیع و ولایت شدند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: افتخار بزرگی است که شاگردان خوبی در محضر امام تربیت شده و تشیع و ولایت توسط آن‌ها حفظ شد، دو نفر از پیشوایان مکتب‌های تسنن از شاگردان این حضرت بوده‌اند و دو نفر دیگر نیز شاگرد شاگردان امام بوده‌اند.

کوچک‌زاد بیان کرد: امام صادق (ع) اینقدر دقیق حرکت کردند و اثر باقی گذاشتند که حکام بنی امیه بنی عباس ایشان را مخل حکومت خود دیدند و در آخر منصور حضرت را به شهادت رساندند.

وی افزود: غیر از حکما، فلاسفه زیادی از محضر امام صادق (ع) فیض برده‌اند، این حضرت رکوع و سجده‌های طولانی داشتند و 70 بار ذکر رکوع و سجده را می‌خواندند؛ ما نیز باید رکوع و سجده‌های خود را طولانی کنیم که این کار بار گناهان را کاهش می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: امام صادق (ع) مشمول همه مطالب زیارت جامعه کبیره است، کتاب توحید مفضل بسیار خوب است که همه آن را مطالعه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.