رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت:در ماه مبارک رمضان بیش از هزار مبلغ در سطح استان برای پرورش بینش و آگاهی دینی مردم انجام وظیفه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: مساجد همچون ستاره می‌درخشند و نسبت به قبل از انقلاب، حضور مردم در مساجد چندین برابر شده است.

وی افزود: زیارت حرم مطهر امام‌زادگان و امام رضا علیه السلام چندین برابر شده و با وجود ساخت و ساز فراوان، باز هم جا برای حضور زائران کم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان گفت: در شب‌های قدر از نظر جمعیت و همچنین معرفتی توجهات مردم چند برابر شده است؛ مراسم اعتکاف نیز در حال حاضر جایگاه خاصی پیدا کرده و علاوه بر آن، محافل قرآنی، مراسم عید فطر و نمازهای مناسبتی پیش از انقلاب به ندرت این گونه برگزار می‌شد.

وی استقبال مردم از امور معنوی را همان برکت دانست که با حضور جوانان و نوجوانان همراه شده و اظهار کرد: به برکت اسلام، انقلاب و حضور مردم، وضعیت امور دینی در جامعه سراسر نور و رحمت و رونق است که این این عظمت، وظایفی هم ایجاد می‌کند.

قطبی ادامه داد: مردم موظف هستند در کنار حضور در این مراسم، نسل‌های بعدی و اطرافیانمان را هم همراه خود کنند؛ کسانی هستند که ماموریت بیشتری دارند که آن‌ها متولیان امور هستند و باید تکالیف خود را به خوبی انجام دهند و معرفت مردم را افزون کنند.

وی با بیان این‌که بر اساس برخی شبهه پراکنی‌ها، بعضی فکر می‌کنند رابطه مردم و روحانیت رونق ندارد، تصریح کرد: چیزی که در چنین مراسم‌هایی قابل لمس است، تقویت رابطه مردم و روحانیون است و نشان می‌دهد این‌ تلاش‌ها فقط برای فتنه‌انگیزی بین مردم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان بیان کرد: روحانیت قدردان مردم است و مردم قدردان روحانیت؛ این رابطه در قله رفیعی قرار دارد و شاید نقوصی هم وجود داشته باشد و این‌ها در تاریخ هم بوده اما جامعه مسلمان شیعه متدین ایران اسلامی به برکت انقلاب، رابطه خود را تقویت کرده است.

وی افزود: خطاب به روحانیت گرانقدر که با تمام خلوص زحمت می‌کشد اعلام می‌کنیم و استدعا داریم نسبت به مسائل روز مردم توجه بیشتری داشته باشند و محتوای تبلیغی خود را روی این نیازها متمرکز کنند.

قطبی با بیان این‌که شرایط حساسی داریم و انتخاب مسؤولان بسیار حائز اهمیت است، گفت: مبلغین موظف هستند با بینش و دقت به جامعه آگاهی بدهند و متقابلا افراد متخصص نیز باید اطلاعات مهم خود را در اختیار مبلغان قرار دهند.

وی تأکید کرد: بخش عمده صحبت‌های ائمه اطهار ناظر بر بینش سیاسی و دشمن‌شناسی بوده است و ارائه بینش مگر با آگاهی مبلغ از اوضاع روز حاصل نمی‌شود؛ در همین راستا در ماه مبارک رمضان بیش از هزار مبلغ در سطح استان برای پرورش بینش و آگاهی دینی مردم انجام وظیفه خواهند کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با بیان این‌که بحران‌های طبیعی در حال حاضر در کشور وجود دارد و محافل ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای هم کلامی با مردم در این رابطه است، تصریح کرد: در موضوع کم آبی جا دارد بسیاری از مفاهیم و موضوعات با مردم مرور شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.