مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: در ۵۶۸ کشتارگاه ششصد و شصت و چهار ناظر در کشتارگاه‌ها حضور دارند و ۵۰ نفر دیگر نیز بر عملکرد ناظرین نظارت می‌کنند و بر صیدگاه‌ها نیز ناظر شرعی داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  همایش ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‌های استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و ناظر عالی ذبح شرعی در استان کرمان و مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

 حجت الاسلام کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در جلسه همایش ناظرین ذبح شرعی استان کرمان گفت: آموزش ناظرین در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته و در قانون نظارت شرعی بر صید و ذبح آموزش و ارزیابی ناظرین مطرح شده است که حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی بر این اساس اقدام می‌کند.

وی گفت: ذابحین زیر نظر مستقیم ناظرین هستند و ناظرین بایستی به آنان آموزش مستمر بدهند.

حجت الاسلام کلانتری افزود: سه وظیفه مهم بر عهده ناظرین ذبح شرعی است که سبب تضمین حلیت می‌گردد و این ممکن نیست مگر با حضور دائم، متمرکز و موثر ناظرین شرعی که موجب تضمین طهارت و پاکی ذبیحه و تعیین اجزا حرام و جداسازی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: در ۵۶۸ کشتارگاه ششصد و شصت و چهار ناظر در کشتارگاه‌ها حضور دارند و ۵۰ نفر دیگر نیز بر عملکرد ناظرین نظارت می‌کنند و بر صیدگاه‌ها نیز ناظر شرعی داریم.

حجت الاسلام کلانتری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشوربا بیان اینکه در مبادی خروجی و ورودی نیز ناظرین شرعی حضور دارند و ورود و خروج باید با برند حلال باشد، افزود: در فرودگاه‌های بین المللی نیز دفاتر ما مستقر می‌باشد و در خارج از کشور نیز بر کل ذبح‌ها نظارت شرعی و بهداشتی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی هم در جمع ناظرین ذبح شرعی کشتارگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه شما ناظرین امر مهمی را به عهده دارید، افزود: کار شما هم مهم است و هم ارزشمند که این ماموریت نیز از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی گفت: برای انجام یک اتفاق مهم سه محور نیروی انسانی قابل، مناسب، متخصص و عالم و مدیریت، اختیارات، امکانات و بودجه نقش اساسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اینکه توانستیم برند حلال خاص ایران را کسب کنیم حاصل تلاش هوشمندانه و طراز بالای مجموعه شماست و ما بایستی به نحوی اقدام نمائیم که اعتماد کامل همگان در داخا و خارج کشور را جلب نمائیم.

وی شرط انجام یک کار خوب را داشتن علم مناسب، اراده انجام کار و برنامه مناسب اعلام کردند.

انتهای پیام/ی

ورود و خروج کالا زیر نظر ناظرین شرعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار