فرماندار ریگان گفت:از سال گذشته تا کنون ۱۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در ریگان پلمب شد و باعث صرفه جویی بیش از ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،امین باقری فرماندار ریگان امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ریگان گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در این شهرستان حفظ منابع آب در شهرستان از اولویت‌های ما می‌باشد.

وی تصریح کرد: در شهرستان ۳۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که برداشت سالیانه ۱۴۴ میلیون متر مکعب آب از آن‌ها استحصال می‌شود.

فرماندار ریگان عنوان کرد: خشکسالی‌های پی در پی در شهرستان ریگان ۸۵ رشته قنات را در این شهرستان خشکاند که اکنون ۱۵ رشته قنات فعال می‌باشند.

باقری با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا کنون هیچ گونه چاه غیر مجازی در شهرستان حفر نشده است ابراز کرد :تمام تدابیر ما در شهرستان بر این است که هیچ گونه حفاری در زمینه چا‌های غیر مجاز صورت نگیرد.

وی گفت: نصب کنتور هوشمند بر چا‌های کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار گیرد تا شاهد صرفه جویی‌هایی در زمینه آب کشاورزی دراین منطقه کویری باشیم.

فرماندار ریگان بر فرهنگ سازی در زمینه مصرف آب در این شهرستان تاکید نمود وابراز کرد: بیش از هزاران اصله درخت خرما در ریگان از طریق آب آشامیدنی آبیاری می‌شوند.

باقری یادآور شد: ریگان در استان رتبه دوم را در زمینه پلمب چا‌های غیر مجاز دارد .

وی بر اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در این شهرستان تاکید نمود وابراز کرد :برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در ریگان هیچ محدودیتی وجود ندارد .

ریگان تا مرز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد که خشکسالی‌های پی در پی باعث از بین رفتن پوشش گیاهی وافت سفر‌های آب زیر زمینی شده است.

انتهای پیام/ی

افت آبهای زیر زمینی در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار