وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد به دلیل نگرانی‌ها درباره نحوه استفاده از کمک‌های مالی کشورش به تشکیلات خودگردان فلسطین، این مبالغ به سازمان ملل متحد پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌المل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا، روز دوشنبه اعلام کرد کشورش کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرده است.

کانبرا 10 میلیون دلار استرالیا (معادل 7.4 میلیون دلار آمریکا) برای برنامه توسعه و نوسازی فلسطین به بانک جهانی پرداخت می‌کرده است.

بیشاپ در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من روز 29 مِه به تشکیلات خودگردان فلسطین نامه‌ای ارسال کردم تا اطمینان حاصل کنم از کمک‌های مالی استرالیا برای اقدامات خشونت‌آمیز استفاده نخواهد شد.»

وی افزود: «اطمینان دارم کمک‌های مالی پیشین استرالیا به تشکیلات خودگردان فلسطین همان‌گونه که تعیین شده بود، هزینه شده است. با این وجود، نگرانم در تامین مالی برای تشکیلات خودگردان، احتمال این وجود داشته باشد که از این بودجه برای اموری استفاده شود که استرالیا هرگز از آن حمایت نمی‌کند.»

با این حال، بیشاپ اعلام کرد استرالیا همچنان به حمایت از «مردم آسیب‌پذیر فلسطین با ارائه کالاها و خدمات اساسی» ادامه خواهد داد. وی افزود به همین دلیل، کمک مالی 7.4 میلیون دلاری استرالیا به «صندوق بشردوستانه سازمان ملل متحد برای سرزمین فلسطین» پرداخت خواهد شد. او همچنین گفت 75 درصد این مبلغ در غزه هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار