منابع عراقی از حرکت نیروهای عراقی به سمت کرکوک برای شروع عملیات گسترده ضد تکفیری‌ها در این استان خبر دادند.

نیروهای امنیتی عراق در راه پاکسازی کرکوکبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منابع عراقی امروز دوشنبه 11 تیرماه اعلام کردند: نیروهای عراقی در حال حرکت به سوی مناطقی در اطراف کرکوک هستند که بقایای داعش در آن قرار دارند تا عملیات گسترده ای ضد تکفیری ها انجام دهند.

یک منبع امنیتی عراقی گفت: نیروهای ویژه پلیس به سوی مناطق اطراف کرکوک برای انجام عملیات گسترده ضد داعشی ها حرکت کرده اند.

این در حالی است که یک افسر پلیس در استان کرکوک که خواست نامش فاش نشود، گفت: بقایای داعش در روستاهای جنوب کرکوک دست به تحرکاتی زده اند و قصد دارد با جمع آوری نیروهایش دست به اقدامات تروریستی جدید بزند.

این افسر پلیس عراق بیان کرد: داعش به دنبال هدف قرار دادن نهادهای دولتی در استان کرکوک است و هم اکنون در روستاهای جنوب کرکوک و مناطقی که استانهای صلاح الدین، کرکوک و دیالی را به هم متصل می سازد، فعال شده است. داعش به دنبال حضور در داخل مناطق مسکونی است و هنوز بسترهایی وجود دارد که از آن استفاده می کند. داعشی ها از تیم های ۵ تا ۷ نفره برای انجام عملیات های خود بهره می برد تا هم به راحت بتوانند بگریزند و هم خود را در میان روستائیان گم کنند.

گفتنی است که داعشی ها طی هفته های گذشته دست به تحرکاتی در کرکوک زده اند که بارزترین آنها ربودن غیرنظامیان از طریق مراکز ایست بازرسی توهمی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار