رئیس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: شورا‌های حل اختلاف فارس رتبه نخست کشوری را در ۴ سال متوالی در زمینه سازش پرونده‌های قتل دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی رئیس شورای حل اختلاف استان فارس با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مدنی از میان مردم نقش بسیار مهمی در نظام دادرسی و حوزه قضا زدایی و عدالت سازشی و ترمیمی ایفا می‌کند، بیان کرد: پرونده‌های مهم و سنگینی در شورا‌ها مورد بررسی قرار گرفته که به سازش منتهی شده وبراساس قانون شورا‌های حل اختلاف مأموریت اصلی و فلسفه وجودی این نهاد، قطع منازعه و خشکاندن ریشه نزاع در بین مردم است.

وی تصریح کرد: در میان شورا‌های حل اختلاف استان فارس با کسب رتبه نخست کشوری در ۴ سال متوالی در مصالحه پرونده‌های قتل عمد و سازش بیش از ۴۲ هزار و ۱۱۰ پرونده ارجاعی در پارسال عملکرد خوبی داشته که این مجموعه در حال حاضر شاهد حضور ۲ هزار و ۳۱۴ نیرو در ۴۵ حوزه قضایی و مجتمع شوراها، و از مجموع ۴۱۹ شعبه، ۲۱۵شعب شهری رایی، ۶۸ شعب شهری صلحی و ۱۳۶ شعب روستایی است.

موسوی ادامه داد: تشکیل ۲۱۶ پرونده پرسنلی برای کارکنان جدید الورود، ارسال ۸۶ ردیف جابجایی قضات، ۳۲۴ ردیف جابجایی اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف به تهران، صدور ابلاغ ۱۰۴ نفر قاضی و ۴۰۳ نفر اعضاء وکارکنان شورای حل اختلاف استان فارس، پیگیری و اخذ سهمیه تاسیس ۱۲ شعبه رایی جدید از مرکز شورا‌های حل اختلاف، تشکیل و راه اندازی ۱۱ شعبه جدید یک روستایی از دیگر اقدامات شورای حل اختلاف بوده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان فارس اضافه کرد: تمام پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف استان نیز در پارسال، ۲۰۷ هزار و ۳۱۹ پرونده است که تعداد ۲۰۸ هزار و ۷۳ فقره پرونده مختومه شده است.

وی اظهار کرد: جمع پرونده‌های مصالحه شده حقوقی و کیفری کل استان در پارسال تعداد ۴۲ هزار و ۱۱۰ فقره است که نسبت به کل مختومه ۲۰۸ هزار و ۷۳ پرونده، ۷ و ۳۱ دهم درصد بوده، که پارسال ۱۳۷ هزار و ۵۵۷ فقره پرونده منتهی به حکم حقوقی و کیفری شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: صلح و سازش در ۱۶۰ فقره پرونده اختلاف ملکی پارسال در منطقه قره بلاغ و روستا‌های تابعه که منجر به شکل گیری ۱۰۰۰ فقره پرونده در دادگستری فسا شده بود با تلاش اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف به مصالحه ختم شد.

وی بیان کرد:جمع مصالحه‌های مهم انجام شده در پارسال اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیون ریال شامل مصالحه به ارزش ۵ میلیارد در شعبه یک شورای حل اختلاف کازرون، مصالحه به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در شعبه دوم بوانات، مصالحه در یک پرونده مالی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون ریال در یک روز کاری بوسیله شعبه صلحی شورای حل اختلاف بخش خفر، مصالحه در سه فقره پرونده به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در شعبه راهکان خفر بوده است.

معاون قضایی دادگستری فارس افزود: تامین اعتبار ساخت نمازخانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مربوط به صلح و سازش در سطح حوزه‌های قضایی استان با مشارکت معاونت منابع انسانی دادگستری استان برای افزایش صلح و سازش از دیگر برنامه‌های شورا‌های حل اختلاف است.
انتهای پیام/ت

مقام اول شورا‌های حل اختلاف فارس در مصالحه پروند‌های قتل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار