سرپرست فرمانداری شهرستان چادگان گفت: چادگان در زمینه تولید گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که مسؤولان و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز به کشت و تولید و عرضه این گیاهان بر حسب استعدادها و ظرفیت‌های منطقه نگاه ویژه‌ای دارند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی استوار دیروز در جلسه با جمعی از سرمایه‌گذاران در رابطه با مراحل اخذ مجوزهای لازم جهت کشت گیاهان دارویی اظهار کرد: چادگان در زمینه تولید گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که مسؤولان و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز به کشت و تولید و عرضه این گیاهان بر حسب استعدادها و ظرفیت‌های منطقه نگاه ویژه‌ای دارند.

وی ضمن اعلام حمایت از تمامی سرمایه‌گذاران در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان در حوزه‌های مختلف، افزود: تأمین زیرساخت‌ها و سپس دعوت از سرمایه‌گذار مورد تأکید نگاه مدیریتی شهرستان است، چراکه سرمایه‌گذار با آماده نبودن زیرساخت‌ها و معطلی بدون گرفتن نتیجه، دیگر قطعاً مراجعه نخواهد کرد و منطقه را محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نخواهد دید؛ تمامی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم را در استان شخصاً پیگیری خواهم کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان چادگان ادامه داد: چادگان در زمینه تولید گیاهان دارویی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که مسؤولان و کارشناسان جهاد کشاورزی نیز به کشت و تولید و عرضه این گیاهان بر حسب استعدادها و ظرفیت‌های منطقه نگاه ویژه‌ای دارند.

وی همچنین گفت: راهکارها برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی با استفاده از ظرفیت‌های موجود به عنوان یک اصل باید موردتوجه قرار گرفته و نهادینه شود.

استوار خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت‌های اقتصادی و نیاز کم گیاهان دارویی به آب، توسعه کشت این گیاهان باید در دستورکار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد و کارشناس دفتر فنی فرمانداری شهرستان موظف است مکاتبات لازم را در جهت اخذ مجوزهای لازم انجام داده و بر مسؤولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط هم تکلیف است که نهایتاً ظرف مدت 10 روز، استعلامات لازم را بررسی و نتیجه را به این فرمانداری ارسال کنند.

وی با اشاره به این‌که در فاز اول 5 هکتار از اراضی شهرستان چادگان زیر کشت گیاهان دارویی قرار می‌گیرد، بیان کرد: گیاهان دارویی علاوه بر دارا بودن خواص دارویی و صنعتی، در جلوگیری از فرسایش خاک، تلطیف هوا، کنترل آفات و امراض محصولات کشاورزی و بالا بردن میزان ذخیره آب در خاک مؤثر است و این امر در پاک ماندن آب و هوای سالم این شهرستان کمک شایانی خواهد کرد.

محمد هرندی مدیر پروژه کشت گیاهان دارویی ضمن ارائه توضیحات کامل در جهت اجرا و همچنین تشریح موارد این طرح عنوان کرد: علاوه بر سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید از جمله توسعه کشت گیاهان دارویی راهکاری مناسب برای رفع معضل بیکاری بوده و جلوگیری از مهاجرت از جمله اهداف این طرح است.

وی در ادامه حمایت فرماندار شهرستان چادگان را خواستار شد و بیان کرد: رونق گرفتن فعالیت‌ها در عرصه کشت و تولید گیاهان دارویی می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت منطقه و تأمین معیشت و درآمدزایی ایفا می‌کند، مجموعه ما این آمادگی را دارد که در صورت اخذ مجوزهای لازم مراحل اجرایی را عملیاتی کند.

 

انتهای پیام/م

تولید گیاهان دارویی در چادگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.