مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از کشت 25 هکتار زعفران در شهرستان دهاقان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر صفرپور با اشاره به  معضل جدی خشک‌سالی اظهار کرد: عدم بارش برف و باران به اندازه کافی منجر به روی آوردن به کشت محصولاتی با مصرف کم آب شده تا با  شرایط  بی آبی مطابقت داشته باشد.

وی کشت زعفران مناسب با شرایط  آب و هوایی دهاقان دانست و افزود: کشت زعفران از جمله محصولات مناسب با شرایط کم آبی بوده که  می‌تواند در شهرستان دهاقان با موفقیت و کیفیت کامل  کشت و برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اذعان کرد: کشت زعفران برای نخستین بار در سطح شهرستان دهاقان در سال 1382 با همکاری اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی دهاقان در منطقه گلشن دهاقان در سطح 300 متر مربع به صورت آزمایشی کشت شد.

وی از کشت 25 هکتار زعفران در  شهرستان دهاقان خبر داد و اعلام کرد: پس از بررسی و مساعد بودن منطقه و با توجه به خشک‌سالی و توسعه کشت‌های کم آب کشت زعفران در شهرستان دهاقان توصیه می‌شود  که در حال حاضر حدود 25 هکتار زعفران  کشت شده است که بسیار مرغوب و با کیفیت مشاهده شد و جایگاه بسیار خوبی در بازار دارد و از آن استقبال می‌شود.

صفرپور عنوان کرد: هر ساله سطح زیر کشت زعفران در شهرستان دهاقان افزایش می‌یابد  و به همین منظور جهت بالا بردن سطح آموزشی و مهارتی بهره‌برداران کلاس‌هایی با همکاری مرکز یادگیری روستایی  در روستای دزج برگزار شد و مراحل کاشت، داشت و برداشت به طور کامل توضیح داده شد.

وی کشت گیاهان دارویی را راهکار مقابله با خشک‌سالی دانست و عنوان کرد: روی آوردن به کشت محصولات کم آب نظیر زعفران و گیاهان دارویی و استفاده از آبیاری تحت فشار راهکارهای مناسبی در راستای رفع مشکلات کم آبی در شهرستان دهاقان بوده تا کشاورزان با آسیب کمتری مواجه شوند و کشاورزی شهرستان تعطیل نشود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.