مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه افزایش ۱۰ درصدی مصرف و ضرورت صرفه جویی آب در این شهرستان خبرداد.

شهباز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شرب این شهر  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف آب مشترکان ساوه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین میزان مصرف آب در ساوه در روز‌های تابستان نسبت به فصل بهار هم بین ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش یافته است که ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان می‌کند.

شهباز با تاکید بر صرفه جویی و مدیریت بهینه در مصرف آب افزود: با توجه به گرمای روز‌های نخست فصل تابستان میزان مصرف روزانه آب در شهر ساوه بیش از توان تولید شده است.

وی اضافه کرد: از شهروندان درخواست عاجزانه داریم که در مصرف آب نهایت صرفه جویی را داشته باشند تا با بحران مواجه نشویم و بتوانیم با کمترین قطعی و افت فشار آب از فصل گرما عبور کنیم.

صرفه جویی ۱۰ درصدی مانع از جیره بندی آب در ساوه

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری ساوه با بیان اینکه با صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصرف آب در ساوه شاهد قطعی آب در تابستان نخواهیم بود ادامه داد: منظور از صرفه جویی کم مصرف کردن یا مصرف نکردن نیست بلکه منظور درست مصرف کردن و به مقدار نیاز مصرف کردن است و باید در این خصوص فرهنگ سازی شود.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی و بروز پدیده خشکسالی در چند سال اخیر در ساوه متاسفانه بخش اعظمی از منابع تولیدی که مختص منابع آبی زیرزمینی بوده است با روند کاهشی قابل ملاحظه‌ای روبرو شده به گونه‌ای که بسیاری از منابع آبی زیرزمینی در شهرستان از بین رفته است.

شهباز با تاکید بر اینکه افزون بر هزارو ۱۰۰ لیتر در ثانیه نیاز مصرفی شهر ساوه در زمان پیک به منابع آبی است، اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت و توان تولید آب در این شهرستان با میزان مصرف اختلاف داردکه باید با ذخیره سازی این مایع حیاتی در ساعاتی که مصرف آب کمتر است این اختلاف بین ظرفیت تولید و میزان مصرفی جبران شود.

مصرف درست آب وظیفه شرعی و ملی

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه هم در حاشیه این بازدید گف: آب یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که حیات همه‌ی موجودات زنده به آن بستگی دارد و مردم باید به عنوان یک وظیقه شرعی، ملی و برای خودشان درست مصرف کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه صرفه جویی کم مصرف کردن نیست، افزود: در صورت بحران آب، این مایع حیات سهمیه بندی می‌شود و باید مردم با مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم بدانند که فرآیند استحصال آب سالم با چه سختی‌هایی تامین می‌شود، قطعا در صرفه جویی آب تلاش موثرتری می‌کنند اضافه کرد: وظیفه مسئولان مدیریت و نظارت بر مصرف و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی مصرف و زمان‌های مصرف است.

امام جمعه با اشاره به صنعتی و کشاورزی بودن شهرستان ساوه، گفت: مسئولان باید در تنظیم ساعات اختصاص آب به این دو حوزه دقت بیشتری کنند و در تنظیم ساعات کار ادارات برای کاهش مصرب آب در خنک کنند‌ها بدون خلل در خدمات رسانی به مردم تدبیری بیاندیشند.

وی نقش ائمه جمعه و جماعات را در صرفه جویی آب موثر دانست و افزود: با توجه به اینکه مردم نگاه دینی دارند، می‌توان از ائمه جاماعات و جمعه در اطلاع رسانی صرفه جویی مصرف آب استفاده کرد.

افزایش ۱۰ درصدی مصرف و ضرورت صرفه جویی آب در ساوه

انتهای پیام / ج

برچسب ها: وزارت نیرو ، مصرف آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.