مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی از افزایش ۱۰ درصدی برداشت از منابع آبی این استان خبرداد.

افزایش ۱۰ درصدی برداشت از منابع آبی استان مرکزیخلیلی مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: از سال گذشته تا کنون نزدیک به ۱۰ درصد برداشت از منابع آبی افزایش یافته است.

خلیلی افزود:مصرف آب در استان مرکزی به طور متوسط ۳ هزارو ۶۰۰ لیتر در شبانه روز است که این رقم در فصل گرما به ۵ هزارو ۶۰۰ لیتر افزایش پیدا میکند.

وی اضافه کرد: نزدیک به ۶۷۰ هزار مشترک در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۵ درصد از اشتراک فاضلاب برخوردار هستند.

کاهش سرانه مصرف آب در استان مرکزی

مدیر عامل آب و فاضلاب استان مرکزی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی برای تمام روز‌ها و فصل‌ها است ادامه داد: سرانه مصرف آب در استان مرکزی ظرف مدت ۵ سال گذشته از ۲۴۲ لیتر برای هر نفر در شبانه روز به ۲۱۰ لیتر رسیده است.

وی تصریح کرد: آب یکی از موهبت‌های الهی است و باید با مصرف منطقی آب به اقتصاد خانواده و جامعه کمک کرد و ضمن اینکه باید همواره شکر گزار نعمت‌های خدادادی باشیم باید فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه گسترش پیدا کند و با این کار نگاه نگران نسل هایآینده را به آرامش تبدیل کنیم.

تمام پروژه‌های آبرسانی در استان مرکزی به جز ۲ پروژه انجام شده

خلیلی در مورد پروژه‌های آبرسانی در سطح استان مرکزی هم گفت:بجز ۲ پروژه آبرسانی در شهرستان محلات و دلیجان تمامی پروژه‌های آبرسانی در استان و تقریبا ۸۰ درصد پروژه آبرسانی محلات انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب و ۲۰۹ منطقه تولید آب در استان مرکزی وجود داردتصریح کرد:سهم استان مرکزی از سد کمال صالح در سال ۵۲ میلیون متر مکعب است و آب تامینی شهرستان خمین از سدی در استان قم تامین میشود ۰

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.