فرمانده انتظامی استان گفت: اگر در هر زمينه اي و به هر طريقي به امنيت فردي و اجتماعي جامعه خدشه وارد شود در تمام زمينه ها دچار اخلال و آسيب خواهيم شد.

خدشه به امنیت به همه امور و مسائل آسيب وارد می كندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان در نشست انديشه ورزی دفتر تحقيقات كاربردی پليس استان کرمان گفت: استان‌کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با چالش‌های متعددی در حوزه نظم‌وامنیت روبرو است که بعضاً از موقعيت جغرافيائي، قهرطبیعت، مسائل ناشي از تحریم‌ها و يك سري مسائل خاص در لايه هاي ‌مدیريتي ناشي مي شوند.

وي افزود: دشمنان ما دست از دشمنی برنداشته و بعد از اين هم هيچگاه دست از دشمن خود كه به روش هاي مختلف به ويژه در حوزه فرهنگ و اقتصاد آن را بروز مي دهند، برنخواهند داشت.

فرمانده انتظامي استان بيان داشت: باید با شناخت افراد، گروه‌ها و لایه‌های اجتماعی از طریق حوزه دانشی و علمی، ضمن ایجاد تعامل و همپوشانی، نظم و امنیت داخلی را برقرار و آن را حفظ نماییم.

سردار بني اسدي فر اظهار داشت: نیروی‌انتظامی‌به تنهایی نمی‌تواند معضلات موجود را برطرف نماید و سایر دستگاهها نیز بایستی به ایفای حداقل سهم مشخص‌شده و تکلیفی‌خود در ارتقاء نظم و امنیت ملزم شوند و وظايف خاصي كه در اين حوزه بر عهده آن ها گذاشته شده را به درستي انجام دهند.

وي تصريح كرد: بايد توجه داشته باشيم سرریز مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف به حوزه نظم و امنیت سرازیر می‌شوند به‌عنوان مثال مشکلات فرهنگي، اجتماعي و يا ‌اقتصادی ممكن است موجب افزایش برخي جرائم خاص در جامعه شوند كه درصورت عدم رفع این معضلات و ایراد خدشه به امنیت، همه آسیب خواهند دید.

مسئول ارشد انتظامی استان گفت: از مهمترين دغدغه‌های فراروي ماموريت هاي نیروی انتظامی‌ موادمخدر، تصادفات و در زمينه آسيب هاي اجتماعي مسائلي همچون طلاق و بيكاري است كه شايد برخي آسيب ها به طور مستقيم به ماموريت هاي اين نيرو مرتبط نباشند اما تبعات ناشي از آن ها خيلي زود دامنگير حوزه نظم و امنيت مي شود.

سردار بني اسدي فر ابراز داشت: خانواده اي كه در اثر پديده طلاق ناخواسته دچار تزلزل مي شود، جوانان و نوجواناني كه به سبب اختلافات والدين با افراد نامناسب درارتباط قرار مي گيرند، افرادي كه با پيروي از اعتقادات غلط به مصرف مواد مخدر روي مي آوردند و موارد بسياري از اين دست از مسائل زمينه ساز شيوع آسيب و به تبع آن يك سري جرائم خاص در جامعه هستند.

وي ادامه داد: در جهت پيشگيري از اين قبيل مسائل نياز است هیئت‌های اندیشه‌ورزی از سوي اساتيد، كارشناسان، صاحبنظران و مسئولان تمامي نهادها به ‌منظورکاهش این قبيل آسيب ها و مشکلات تشكيل و راهكارهاي كاربردي را به ما و ساير لايه هاي مديريتي و اجرايئ نشان بدهند.

رئيس پليس استان يادآور شد: در اين رابطه دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي با تشكيل كارگروه هاي علمي و جلسات انديشه ورزی مستمر و هدفمند آمادگي دارد تا از نقطه نظرات تمامي استاتيد، كارشناسان، صاحبنظران و مسئولان تمامي نهادها در اهداف و موضوعات مرتبط با نظم و امنيت بهره گيري نمايد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.