معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای طراحی مدل و تدوین نقشه راه ۱۰۰ هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت.

اختصاص ۱۰۰ هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی کاظمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر برای فعالیت در دو محور شیلات و کشاورزی برنامه‌ریزی شده است اظهار داشت: از دو سال پیش در دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در راستای فعالیت منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر پروژه‌ای با سازمان یونیدو سازمان صنعتی سازمان ملل در دو حوزه شیلات و کشاورزی تصویب شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در دو حوزه شیلات و کشاورزی در نشست‌های کارشناسی تدوین شد گفت: طراحی و تدوین این دو حوزه بعد از نشست‌ها و بازدید‌های کارشناسانه سازمان یونیدو در منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر مشخص شد.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای این پروژه در دو سطح و مقطع زمانی متفاوت خبرداد و تصریح کرد: نخستین سطح آن که به‌زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و به نمایندگی از استان بوشهر دانشگاه خلیج فارس و نماینده سازمان یونیدو در ایران است.

کاظمی با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری به‌عنوان کمیته راهبری و نظارت بر روند اجرای این پروژه شرکت می‌کند خاطر نشان کرد: دانشگاه خلیج فارس با محوریت منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر فعالیت در دو حوزه شیلات و کشاورزی دنبال می‌کند.

وی، متولی و مجری پروژه در دو حوزه شیلات و کشاورزی را منطقه ویژه علم وفناوری بوشهر و دانشگاه خلیج فارس دانست و افزود: دانشگاه خلیج فارس یکی از ارکان ویژه علم وفناوری بوشهر به نمایندگی از آن موضوع را دنبال و تیم عملیاتی پروژه را مشخص می‌کند.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری افزود: این تیم مراحل مختلف آموزش و طراحی مدل و تدوین نقشه راه برای توسعه فناوری بخش شیلات و کشاورزی انجام می‌دهد.

کاظمی با بیان اینکه مدت زمان اجرای پروژه منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر ۱۲ تا ۱۸ ماه پیش بینی شده گفت: بخشی از هزینه‌های پروژه تدوین شده برای اجرا در منطقه ویژه علم و فناوری استان بوشهر با همکاری سازمان یونیدو سازمان صنعتی سازمان ملل به صورت ارزی و ریالی تامین می‌شود.

وی، با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت تصریح کرد: برای طراحی مدل و تدوین نقشه راه ۱۰۰ هزار دلار و ۷ میلیارد ریال به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت.

معاون اجرایی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از مشارکت مشاوران بین المللی تعیین شده از سوی یونیدو برای اجرای پروژه در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر خبرداد و تصریح کرد:مشاوران بین المللی که از طرف یونیدو مشارکت می‌کنند دخالتی در بخش دریافت اطلاعات و تحلیل اطلاعات ندارند و به سبب حساسیت این موضوع در طراحی مدل و تدوین نقشه راه مشارکت می‌کنند و جمع آوری و تحلیل اطلاعات توسط تیم‌های داخلی و بومی استان بوشهر انجام می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه در کشور ۵ منطقه ویژه علم و فناوری تصویب شده است گفت: در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، بوشهر، خراسان رضوی و یزد منطقه ویژه علم و فنائری تصویب شده که بخشی از پروژه‌های اجرایی در منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر به‌عنوان الگو در چهار منطقه ویژه دیگر استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

۱۰۰ هزار دلار به منطقه ویژه علم و فناوری بوشهر اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.