معترضان به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ قرار است امروز در ۵۰ ایالت آمریکا تظاهرات گسترده‌ای برگزار کنند.

برگزاری بیش از ۷۵۰ تظاهرات گسترده ی ضدترامپ در ۵۰ ایالت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، قرار است امروز (شنبه) بیش از 750 تظاهرات سراسری در همه 50 ایالت آمریکا در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود. سازمان دهندگان این تظاهرات از همه آمریکایی هایی که از سیاست های مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا به ستوه آمده اند، درخواست کردند که اختلافات حزبی خود را کنار بگذارند و برای نشان دادن اعتراض خود به با یکدیگر متحد شوند.

قرار است بیش از 750 تظاهرات با عنوان «خانواده ها به هم تعلق دارند» در تاریخ 30 ژوئن (امروز) در بخش‌های مختلف همه ایالت های آمریکا برگزار شود. معترضان قرار است به سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ که در چند هفته اخیر باعث جدا شدن بیش از 2000 کودک از خانواده هایشان شده است، اعتراض کنند.

یکی از سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کرد: این تظاهرات سراسری نخست قرار بود فقط در اعتراض به سیاست جدا شدن کودکان از خانواده هایشان برگزار شود. اما هم اکنون قرار است به صورت کلی تر طرح ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ را که اتباع 5 کشور مسلمان را از ورود به آمریکا منع می کند به چالش بکشد.

لازم به ذکر است که طرح ممنوعیت مهاجرتی دونالد ترامپ در هفته گذشته به تأیید دیوان عالی آمریکا رسید که این مسئله اعتراضات گسترده ای را به دنبال داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گسترده ترین تظاهرات قرار است در واشنگتن دی سی برگزار شود و هزاران نفر از مردم مقابل کاخ سفید تظاهرات خواهند کرد. در این تظاهرات تعدادی از بازیگران و موسیقی دانان آمریکایی هم شرکت خواهند کرد. همچنین تظاهرات گسترده ای در نیویورک، لس آنجلس، سیاتل و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا برگزار خواهد شد.

هدف اصلی این تظاهرات مخالفت با سیاست ضدمهاجرتی ترامپ موسوم به «تحمل صفر» است.

در هفته های اخیر سیاست ضدمهاجرتی دونالد ترامپ، کودکان زیادی را در مرزهای آمریکا از خانواده هایشان جدا کرده است. «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا در ماه آوریل سال جاری میلادی اعلام کرد که سیاست جدیدی علیه آن دسته از مهاجرانی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا می شوند، به کار خواهد گرفت. این درحالی است که پس از اعتراضات گسترده به این سیاست مهاجرتی متضرر، دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده است که از این پس اعضای خانواده های مهاجران را در مرز از یکدیگر جدا نمی کند و تمامی اعضای خانواده با هم بازداشت خواهند شد.

انتهای پیام/

تظاهرات در آمریکا در اعتراض به سیاست‌های ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار