دانش آموزان سراسر مدارس آمریکا قرار است حدود یک ماه دیگر تظاهراتی گسترده در اعتراض به خشونت‌های مرتبط با حمل سلاح برگزار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دانش آموزان سراسر مدارس آمریکا قرار است 12 ژوئن (حدود سه هفته آینده) یک تظاهرات گسترده در اعتراض به کوتاهی قانونگذاران آمریکایی برای اعمال محدودیت در آزادی حمل سلاح در این کشور برگزار کنند.

این تظاهرات قرار است به مناسبت دومین سالگرد تیراندازی مرگبار در یک باشگاه شبانه در اورلاندوی فلوریدا برگزار شود. در این تظاهرات معترضان قرار است به نشانه اعتراض مقابل «ساختمان کاپیتول» --کنگره آمریکا— در واشنگتن دی سی روی زمین دراز بکشند.

سازمان دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که قرار است چندین تظاهرات دیگر هم به همین شکل در نقاط مختلف کشور برگزار شود. یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات -که یک دختر 18 ساله است- اعلام کرد: «تظاهرات در واشنگتن دی سی مقابل ساختمان کاپیتول 12 دقیقه طول می کشد. در واقع به هر کدام از 700 تیراندازی که از زمان تیراندازی باشگاه شبانه در آمریکا رخ داده است، حدود 1 ثانیه زمان اختصاص می یابد.»

در تیراندازی دو سال پیش در یک باشگاه شبانه در اورلاندوی فلوریدا 49 نفر کشته و بیش از 50 نفر مجروح شدند. عامل این حمله با استفاده از اسلحه جنگی، حاضران در این باشگاه شبانه را به گلوله بست. نیروهای پلیس در نهایت فرد مهاجم را کشتند. به دنبال وقوع این تیراندازی مرگبار، دانش آموزان  زیادی در اعتراض به خشونت های حمل سلاح در آمریکا تظاهرات برگزار کردند.

چندی پیش هم تیراندازی در مدرسه ای در ایالت تگزاس آمریکا باعث کشته شدن دست کم 10 نفر شد. پیش از آن هم یک تیراندازی مرگبار دیگر در مدرسه ای در پارکلند فلوریدا به کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر منجر شده بود. در سال جاری میلادی تیراندازی ها در آمریکا به قدری زیاد شده است که آمارها نشان می دهد تعداد افراد بیشتری در سال 2018 در مدارس آمریکا کشته شده اند تا در میدان جنگ!


انتهای پیام/

برگزاری تظاهرات گسترده دانش آموزان در آمریکا در اعتراض به آزادی حمل سلاح

 

برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار