در حالی که قانونگذاران اوکلاهما امروز پس از سپری شدن تعطیلات به کنگره بازگشتند، اعتراضات معلمان مدارس این ایالت وارد دومین هفته شد.

اعتراضات گسترده معلمان در ایالت اوکلاهمای آمریکا وارد دومین هفته شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتد پرس، در حالی که قانونگذاران اوکلاهما امروز پس از سپری شدن تعطیلات به کنگره بازگشتند، اعتراضات معلمان مدارس این ایالت وارد دومین هفته شد. معلمان معترض خواستار اختصاص یافتن بودجه بیشتری برای نظام آموزشی این ایالت هستند. سران بزرگترین اتحادیه معلمان ایالت اوکلاهما می گویند اعتراضات ادامه خواهند یافت؛ مگر آنکه قانونگذاران به لغو طرح معافیت مالیاتی از سود سرمایه رأی دهند و فرماندار این ایالت نیز طرح پیشنهادی لغو مالیات اقامت (برای هتل‌ها و مهمان‌سراها) را وتو کند.

در ادامه مطلب آمده است مالیات شبانه 5 دلاری بر هتل ها و مهمان‌سراها، سالانه 50 میلیون دلار درآمدزایی (برای این ایالت) به همراه دارد. وضع مالیات بر هتل ها و مسافرخانه ها با اعتراض اتاق های بازرگانی و صنعت خدماتی «مهمان‌نوازی» مواجه شده است. این ایالت در صورت لغو معافیت مالیاتی از سود سرمایه نیز سالانه 120 میلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت.

مجلس سنای آمریکا روز جمعه دو لایحه برای ماری فالین، فرماندار ایالت اوکلاهما، فرستاد. این دو لایحه با هدف تأمین سالانه 40 میلیون دلار برای نظام آموزشی ایالت اوکلاهما پیشنهاد شده اند؛ این در حالی است که معلمان می گویند این مبلغ کافی نیست. فالین موافقت کرده است حقوق معلمان را حدود شش هزار و یکصد دلار افزایش دهد.
انتهای پیام/

تظاهرات سراسری معلمان در اوکلاهما

برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار