گروه‌های حامی مهاجران و کارگران قرار است امروز به مناسبت روز کارگر در فلوریدا، نیویورک و کالیفرنیا تظاهرات کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، گروه های حامی مهاجران و کارگران در آمریکا قرار است امروز به مناسبت روز کارگر تظاهراتی را در ایالت‌های فلوریدا، نیویورک و کالیفرنیا برگزار کنند.

تظاهرکنندگان همچنین امیدوار هستند بتوانند با این اعتراضات تغییری در روند انتخابات میان دوره ای آمریکا ایجاد کنند که در واقع قانونگذارانی که به جامعه مهاجران آسیب رسانده اند را با افرادی که حامی مهاجران هستند، جایگزین کنند.

یکی از ساماندهندگان این اعتراضات در نیویورک اعلام کرد: دولت دونالد ترامپ به صورت علنی با جامعه مهاجران اعلام جنگ کرده است.

گروه های حامی مهاجران در یک دهه گذشته همیشه در روز کارگر به نشانه اعتراض به طرح های پیشنهادی سختگیرانه ی دولت علیه مهاجران و قشر کارگر تظاهرات برگزار می کنند. هم اکنون هم با روی کار آمدن دونالد ترامپ تظاهرکنندگان قرار است در اعتراض به سیاست های او شامل ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا، پایان برنامه مربوط به پذیرش نسل دوم مهاجران غیرقانونی موسوم به داکا و گسترش بازداشتها و اخراج ها اعتراض کنند.

این درحالی است که ترامپ و حامیان او مدعی شده اند که انجام این اقدامات برای امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا مفید است.

ترامپ از دوران رقابتهای انتخاباتی و حتی پس از پیروزی در انتخابات بارها اعلام کرده است که با پذیرش پناهجویان و ورود آنها به آمریکا مخالف است. وی حتی در تلاش است برای جلوگیری از ورود این مهاجران یک دیوار در مرز مکزیک احداث کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار