حدود دویست نفر در اعتراض به قتل یک جوان سیاهپوست غیرمسلح به دست پلیس آمریکا، در کالیفرنیا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، حدود 200 تظاهرکننده شب گذشته در کالیفرنیا نسبت به قتل «استفان کلارک»، جوان سیاهپوستی که حدود دو هفته پیش به دست نیروهای پلیس کشته شد، اعتراض کردند و قرار است این تظاهرات امروز هم مجددا برگزار شود.

تظاهرکنندگان در شهر ساکرامنتو نام «استفان کلارک» را به صورت دسته جمعی به زبان می آوردند و پلاکاردهایی را در حمایت از او در دست داشتند.

گروهی از تظاهرکنندگان هم بلندگوهایی را حمل می کردند و با ماسک های سیاه چهره های خود را پوشانده بودند. آنها شعار می دادند: اگر به سمت ما تیراندازی کنید، ما هم به سمت شما تیراندازی می کنیم.

برگزاری تظاهرات در کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست

برگزاری تظاهرات در کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست

بیش از 80 نیروی پلیس و افسر گشت بزرگراه مسیر تظاهرکنندگان را مسدود کردند و مانع از ورود آنها به داخل بزرگراه شدند.

استفان کلارک روز گذشته از سوی پلیس شهر ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا هدف تیراندازی قرار گرفت. پلیس 8 گلوله به سمت این جوان سیاهپوست شلیک کرده بود؛ زیرا گمان می کرد او مسلح است. اما سپس مشخص شد که این جوان سیاهپوست تلفن همراه در دستش بوده است.

مرگ این جوان سیاهپوست حدود دو هفته پیش در ساکرامنتو رخ داد که از آن زمان تاکنون به برگزاری چندین تظاهرات مسالمت آمیز منجر شده است. دوربین های نصب شده روی لباس نیروهای پلیس نشان می دهد که آنها در تاریکی از او می خواهند که دستهایش را نشان دهد و ناگهان فریاد می زنند «اسلحه» و سپس به سمت او تیراندازی می کنند.

برگزاری تظاهرات در کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست

برگزاری تظاهرات در کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست

قتل «استفان کلارک» آخرین نمونه از رفتارهای نژادپرستانه و خشونت آمیز پلیس آمریکاست. پیش از این یک مرکز پژوهشی در گزارشی اعلام کرده بود که پلیس آمریکا در سال 2017 فقط 14 روز را مرتکب قتل نشده است. بر اساس این گزارش، در سال گذشته میلادی پلیس آمریکا 147 نفر را که مسلح هم نبوده اند به قتل رسانده است که اکثر آنها هم رنگین پوست بوده اند.

انتهای پیام/

مردم کالیفرنیا در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست توسط پلیس تظاهرات کردند

برچسب ها: تظاهرات ، آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار