رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: از آنجایی که امکان ساخت کالاهای مصرفی داخلی در کشور فراهم است، با واردکنندگان این محصولات برخورد سرسخت گیرانه خواهد شد.

یحمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، اظهار کرد: سال گذشته گزارشی درباره اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل در جلسه علنی مجلس ارائه کردیم که در این گزارش به موضوع کالای قاچاق اشاره‌ای نشده بود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش واردات به نتیجه رسیدیم که نظارت‌پذیری قانون حداکثر استفاده از توان داخلی  را افزایش دهیم، ادامه داد: از سوی دیگر نام‌گذاری سال یعنی حمایت از کالای ایرانی، باعث شد تا بر ضرورت حمایت از توان تولید داخل در این قانون توجه بیشتری شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به اینکه بر این اساس  موضوع حمایت از کالای ایرانی را هم در این قانون بررسی کردیم، تصریح کرد: همچنین  در این قانون سرفصلی تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در فصل حمایت از کالای ایرانی، تاکیدمان روی حمایت از کالاهای مصرفی است، افزود: برای مثال لوازم خانگی به چند بخش مصرفی بادوام، مصرفی معمولی و مصرفی غیرضروری دسته‌بندی شده است و برای آن هیئت نظارت تعریف کرده‌ایم.

فولادگر با بیان اینکه در این قسمت سرسخت‌گیرانه‌تر برخورد می‌کنیم چون امکان ساخت کالاهای مصرفی داخلی بسیار بیشتر از کالاهای‌ پروژه‌ای است، تصریح کرد: در بخش کالاهای پروژه‌ای ممکن است که ما در بخشی فناوری لازم را نداشته باشیم که لازم است انتقال فناوری صورت گیرد اما در بخش کالاهای مصرفی باید تکیه بر توان داخلی باشد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه شفافیت قانون را در طرح‌های تولیدی و اقدامات پروژه‌ای افزایش داده‌ایم، گفت: در اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل جرم‌انگاری کردیم و روش‌ها و سازوکارهایی در نظر گرفته شده است تا با کسانی که توجهی به حمایت از کالای ایرانی ندارند، برخورد شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به موافقت نمایندگان مجلس با بررسی اولویت‌دار طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۹ تير ۱۳۹۷
ما باید غنی سازی هسته ای را با قدرت هر چه بیشتر ادامه بدهیم
آخرین اخبار