قوامی در جلسه علنی مطرح کرد؛

ضرورت کاهش واردات و افزایش صادرات در سال حمایت از کالای ایرانی

نماینده اسفراین گفت: در سال حمایت از کالای ایرانی باید آهنگ واردات کاهش پیدا کند و از سوی دیگر میزان صادرات افزایش پیدا کند.

ضرورت کاهش واردات و افزایش صادرات در سال حمایت از کالای ایرانیبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در جلسه علنی امروز در موافقت با با گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده 104 قانون مالیات‌های مستقیم و طرح حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ایرانی، اظهار کرد: این گزارش طی جلسات مختلفی آماده شده است و در بخش های مختلف آسیب شناسی‌هایی صورت گرفت و در نهایت این گزارش آماده ارائه به صحن علنی شد.

وی ادامه داد: پیش از این قانونی درباره حداکثر استفاده از توان داخلی‌مان داشتیم، اما ضعف‌هایی داشت و منظور اصلی قانونگذار مبنی بر حمایت از توان داخلی محقق نشد و شاهد کاهش واردات نبودیم.

قوامی تصریح کرد: از سوی دیگر از آنجایی که شعار امسال، حمایت از کالای ایرانی نام گرفت، لازم دانستیم که اقدامات اساسی تری در این باره انجام دهیم و ضعف‌های قانون قبلی را حل کنیم، لذا از بخش‌های مختلف مرتبط با این موضوع دعوت به عمل آوردیم و نهایتا 25 ماده جهت ارائه به صحن علنی تدوین شد.

نماینده مردم اسفراین ادامه داد: این قانون بخش‌های مختلف چون صنعت، کشاورزی و خدمات را برای حمایت از کالای ایرانی در نظر گرفته است و انتظار ما این است که با اجرای این قانون آهنگ واردات کاهش یافته و صادرات افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه با اجرای این قوانین باید وابستگی‌های اقتصادی کشور کاهش پیدا کند و تکیه ما بر توان داخلی‌مان باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اقتصاد ما به چهار بخش شرکت‌های فراملی، سرمایه‌های خارجی، صادرات مواد خام چون نفت و همچنین واردات وابستگی دارد که باید با توجه به شعار سال این وابستگی‌ها را از بین ببریم و بر ظرفیت‌های ملی خودمان تکیه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار